Menetpróba: Don Performance Harley-Davidson Road King Special

2,1 liter lökettérfogat, 178 newton­méter, 133 lóerő: ez az első Harley, amely betartja azt, amit a nagy amerikai kéthengeresek mindegyi­ke ígér: vég nélküli nyomatékot. A hatalmas erőt pedig egy minő­ségi Wilbers futómű tartja kordá­ban. Csúcs!

„Figyelj csak, van itt neked valami szép“ – mondta a telefonban Andreas Taphorn, akit mindenki csak Donnak hív. Micsoda szerény­ség a brémai motorépítőtől! Tuningműhelye, a Don Performance egy új motorszoftvernek kö­szönhetően Harley-kat tuningol: az öntanuló „mapping manipulator“ egy szempillantás alatt módosítja a befecskendezés és a gyújtás időpontját és időtartamát.  Ráadásul bármilyen kipufogóhoz, lökettérfo­gathoz és levegőszűrőhöz alkalmazkodik. Íme, a soft- és hardware tökéletes találkozása. Don saját Road King Specialján az S&S hatalmas, 108-as kovácsolt dugattyúkkal ellátott henger­kitje pumpálja fel a Harley V2-es erőforrását 2092 cm3-re. Majdnem 128-ra növeli a gyári 114 köbinch (1868 cm3) helyett. Elismerésünk.

Don szomszédja Brémában a tuningpápa Ulf Penner. Az ő támogatásával kifejlesztett új ve­zérműtengely kihozza az ikonikus V2-esből, amit csak lehet – a szelepek nagyobbra és hosszabb ideig nyitnak. Az új vezérlőidőknek köszönhetően a teljesítménynövekedés már korán bekövetkezik, elsősorban a középső tar­tományt hangsúlyozzák ki. A dugattyúkon vagy a szeleprugókon épp ezért nincs szükség módosításra. Amikor a ha­talmas motor elindul, meglepődöm a teljesen megváltozott nyomórudas V2-esen. Ez nem egy egyszerű Harley, hanem egy vérbeli ameri­kai erőcsomag.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/07 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.