Menetpróba: Buell 1125CR – Forró Kávé

Alig néhány hete, hogy a legújabb ví­zhűtéses Buell, az 1125 CR képei napvilágot láttak, máris kipróbálhattuk az amerikai újdonságot Berlinben, illetve a német fővároshoz közeli Spreewaldringen.

   


    Az első képekről a CR-t egyértelműen a múlt évben megjelent 1125R
streetfighter testvéreként lehetett beazonosí­tani. De akkor vajon mit
jelenthet a CR rövidí­tés? City Racer? A bemutatón Erik Buell máris
tisztázta: nem a streetfighter sorozatát akarta tovább gyarapí­tani, a
CR Café Racert jelent. De ő ezt nem a 60-as évek angol gépei
nosztalgikus reinkarnációjaként értelmezte, hanem átvitte az akkori
szellemet a 21. századba. „Azok a gépek komoly sportmotorok voltak, a
srácok mindent beépí­tettek, ami gyorsabbá tette őket, és komoly
pénzdí­jas versenyeket ví­vtak velük. így egy mai Café Racernek teljesen
korszerű futóművel és nagyon erős motorral kell rendelkeznie.”

    Alapul véve az 1125R-t, mindössze a széles fejidom helyett egy keskeny lámpát helyezett a motor orrára, ami kicsit úgy fest, mint a Suzuki B-King lefelé fordí­tott fényszórója, de a fölötte elhelyezett kis légterelővel és az őt körbeölelő légterelőkkel igen szigorú kinézetet kölcsönöz a CR-nek. Teljesen a régi Café Racereket idézve Buell M-alakú kormányt szerelt legújabb motorjára, de opcióként kónuszos Magura csőkormánnyal is lehet kapni.


  

    Szinte hihetetlen, mekkora különbséget tesz a két kormány. Az M kormánnyal szinte hasal az ember a tank fölött, még előbbre kell nyújtózkodni, mint az R csutkakormányainál, a csőkormánnyal sportos naked bike pozí­cióban ülünk rajta. Az országúon és a városban í­gy sokkal kényelmesebb, lazább a motorozás. Viszont a versenypályán azonnal sokkal jobban lehetett érezni a gépet az M kormánnyal, mert közelebb ülünk a motorhoz, és több súlyt viszünk az első kerékre.

    Főleg evvel az üléspozí­cióval viszonylag sok erőt igényel a CR terelgetése, viszont finoman állí­tható rugóstagjai, erős fékei, a jól tapadó Pirelli Diablo Corse III gumijai és főleg combos motorteljesí­tményének köszönhetően nagyon komoly pályamotor. Hogy magas kormányos kivitelben meg mennyire komoly streetfighter, azt Craig Jones mutatta be. Részletesebben a MOTORREVíœ 11-es számában.