Menetpróba: BMW R18 BAGGER

Kész bolondokháza, hát nem? A BMW cruisert, a Harley–Davidson pedig crossovert épít…

Az egész a Comói-tó partján kezdődött, a 2019-es Concorso d’ Eleganza Villa d’Este rendezvényén, amelyet hagyományosan a BMW szponzorál. A közönség ott találkozott először egy csodaszép, letisztult külsejű cruiserrel, a Concept R18-cal, amellyel a BMW az 1936-os R 5-ös modellnek állított emléket. És akkor már mellesleg tesztelte is, hogyan fogadna a közönség egy újabb kísérletet a cruiserpiacra történő belépésre. A visszajelzések egyértelműek voltak, a hatalmas amerikai piac pedig túlságosan is csábító ahhoz, hogy a BMW ne vigye tovább a vonalat.

A tanulmányt tehát bemutatták a milánói EICMA-n is, ahol aztán további megerősítést nyert létjogosultsága. Olyannyira, hogy 2020-ra kis változtatással – amiért egyébként talán kár is – sorozatgyártásba került R18 néven. Egy hatalmas, 1800 cm3-es, befecskendezéses, bokszer erőforrás, dupla bölcsőváz, csepp alakú tank, két kerék, ülés, sárvédők, pár szükséges kiegészítő, elképesztően jól eltalált arányok és szín és ennyi…

Ami pedig menettulajdonságait, ergonómiáját illeti, azok hozták a bajor standardot. Telitalálat! Ez kell erre a piacra, nem az egykori R 1200 C optikai kavalkádja! Az alapmodellt hamarosan követte a szélvédős, oldaltáskás Classic verzió, alig egy hónapja pedig meghívást kaptunk az R18 B(agger) és az R18 Transcontinental tesztjére. A fejlesztés a logikus és magától értetődő modellcsalád-építés iskolapéldája, persze a lehető leggazdaságosabb módon, mindazonáltal a fejlesztések nem merültek ki abban, hogy két táskával és egy fejidommal baggerizálták, vagy éppen egy plusz topcase-zel bigtoureresítették az alap R18-at.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/10 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.