Menetpróba: BMW R 1250 GS és RT

A korábbinál jobban kiöblösödő szelepfedélhez vezető vékonyka kábel – csak ennyit látni az 1250-es bokszermotor ShiftCam vezérlőrendszeréből. Nagy ráfordí­tást eszközölt a BMW az új változó szelepvezérlés érdekében, és nem az értékesí­tés fellendí­tése volt vele a célja.

Nemes egyszerűséggel BMW Enduro Camp névre keresztelte a bajor motorgyártó azt a Portugália déli részén található, több száz hektáros területet, amelyet kopár dombok, kiszáradt folyómedrek és meredek kaptatók közötti terepmotorozásra invitáló, vékonyka ösvények hálóznak be. Ide kaptunk meghí­vást, hogy egyből terepen, ráadásul rögtön a HP modellváltozat teljes harci dí­szébe öltöztetve próbáljuk ki az új R 1250 GS-t. Miért is ne?

A HP betűpár a High Performance rövidí­tése, és olyan részletekben nyilvánul meg a népszerű túraenduró megfelelő, 2019-es modellévi változata esetében, mint a BMW Motorsport jellegzetes szí­neit felvonultató fényezés, a fehér váz, a csőrre ráültetett idom, a drótküllős felnik, az egyrészes ülés, a recézett lábtartók és a hűtő-védőrács. Nyilvánvaló terepvértezetével a Rallye-tól veszi át a High Performance az offroad-stafétabotot.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/02 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.