Menetpróba: Bajaj Dominar 400

Van egy jó hí­rünk: új motormárka jelent meg a magyar piacon! Persze az indiai Bajaj sokaknak nem ismeretlen, hiszen a világ hatodik legnagyobb motorgyára részt vesz a kis Duke-ok gyártásában a KTM partnereként. A 2017-ben debütált legújabb modellcsalád első tagját, a 390 Duke testvéreként is számon tartott Dominar 400-at teszteltük.

A Bajaj Pulsar sorozata 2001-ben indult, India egyetlen modern sportos motorkerékpárjaként sokkolta az ázsiai piacot. A gyártó történetének eddigi legerősebb motorjával szerelt Dominar hasonló feladatot kapott, egyben elég ütős csomagnak tartják ahhoz is, hogy a Bajaj elinduljon a globális terjeszkedés úján.

A Dominar 400 leggyakrabban emlegetett része, a 373 cm3-es blokk az egyhengeres KTM 390 Duke erőforrásán alapul. Külsőre nagyon hasonló, ám az osztrákok Ready to Race szellemétől eltérően itt sokkal inkább a hétköznapi használhatóságot tartották szem előtt, í­gy belül jócskán van eltérés. A négyszelepes blokkban SOHC vezérlést találunk a KTM DOHC rendszerével szemben, és a költségcsökkentés érdekében, no meg hogy nyugodtabb természetű legyen a Dominar, a Bajaj mérnökei kiegészí­tették saját, három gyújtógyertyás technológiájukkal, a DTS-i-vel.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/01 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.