Menetpróba: APRILIA TUAREG 660

Újabb taggal bővült az Aprilia dinamikus, 660 köbcentis kéthengeres motorjával szerelt modellek sora: az RS 660 sportmotor és a Tuono 660 naked bike után megérkezett a Tuareg 660. Röviddel a sorozatgyártás kezdete előtt exkluzív lehetőséget kaptunk rá, hogy próbaútra vigyük a karakteres adventure-endurót.

Aki ismeri az Apriliát, az tudja, hogy egyszer már volt Tuareg nevű modellje, igaz, csak a kilencvenes évek elejéig. Utána 2013 és 2016 között tett rá újabb – nem túl sikeres – kísérletet az 1200 köbcentis V motorral szerelt Caponorddal, hogy legyen adventure- enduró a kínálatában. Most fordulhat a kocka, ugyanis a Tuareg 660 képében olyan új, ígéretes motorkerékpárral állt elő, amely saját soros kéthengeres motort kapott. „Véletlenül sem arról van szó, hogy egy sportmotorokhoz készült hajtóművet adaptáltunk rá” – meséli Piero Soatti, az Aprilia főmérnöke.

A projekt kezdetétől, vagyis 2017-től fogva szerves része volt a Tuareg 660 az olasz márka platformfejlesztési stratégiájának, és a napnál is világosabban kifejezésre juttatta azon szándékát, hogy újra megvesse a lábát az adventure- terepmotorok piacán. „Fontos volt természetesen, hogy magában hordozza a márka DNS-ét” – teszi hozzá Diego Arioli marketingvezető. Ami azt jelenti, hogy kimondottan sportosnak is kellett lennie, elvégre 54 világbajnoki címe közül az elsőt offroad motorral zsebelte be az Aprilia. Nem kisebb név, mint Miguel Galluzzi sztárformatervező vetette papírra az újdonságot a kaliforniai Pasadena Design Centerben. Amellett, hogy sok érdekes részletet vonultat fel, egyúttal fokozottan minőségi benyomást kelt, és már csak a fényezése miatt is ugrásra késznek tűnik. Decembertől két további színváltozatban is kínálni fogják.

Az is rögtön feltűnik, hogy az RS-től és a Tuonótól eltérően nem alumíniumöntvény, hanem térhálós csővázat kapott. Egyértelmű utalás arra, hogy a túracélú közúti mellett a terephasználat is része a repertoárjának. Ennek tudható be az is, hogy míg az imént említett modelleknél oldalanként három, a Tuaregnél hat-hat ponton kapcsolódik a vázhoz a kéthengeres motor. Ettől még robusztusabb az egész jármű. Természetesen az is fontos fejlesztési szempont volt, hogy keveset nyomjon.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/10 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.