Menetpórba: HUSQVARNA SVARTPILEN 125, avagy hogyan utazz pandémia idején (vagy hogyan ne)

Az egykori svéd márka mára a KTM prémiumbrandjévé vált, még ha a gyári kommunikáció határozottan külön kezeli is a kettőt. Szeretnél egy potens 125-öst, de nem tetszik a Duke? Nesze, itt a Svartpilen.

A Husqvarna 401 Svartpilen után mertek az osztrákok nagyot gondolni, és bemutatták a hatalmas űrt betöltő 125 Svartpilent, aminek technikai alapjait a konszern korábban futó modelljei, a KTM RC 125 és KTM Duke 125 adják. …Ááácsi, tegyük csak tisztába a neveket, a márkákat, és gyártási helyeket! Tehát a Husqvarna az osztrák KTM prémiumbrandje. A KTM kis köbcentis motorjait − a 125-401 modellek − a gyár Indiában, a Bajaj gyárában gyártja, onnan szállítja végső minőség-ellenőrzésre Ausztriába, ahonnan a disztribúció történik, így az a helyzet áll elő, hogy a motor osztrák ugyan, de mégsem az, prémiumkategória, de mégis Indiában gyártják. Egy motor meglehetősen széles körű használatának bemutatásához Barcelona és környéke ideális terep.

Nagyon vártam az esti prezentációt, és a bemutató közben egyre azon kaptam magam, hogy visszarepültem az időben vagy húsz évet, mintha a 16 éves önmagamnak mutatták volna be a kis Svartpilent. Targetolás szerint a friss jogsis fiataloknak, az A1 vagy A1 B (B125) jogosítványosoknak, a kis köbcentis, könnyű, könnyen kezelhető, de mégis ütős külsejű motort keresőknek jó választás. Nem vagyok könyvelő, de ha jól tudom, céges vásárlásoknál a cég 125 cm3-ig visszaigényelheti az áfát a vásárlásból, ami azért nem rossz dolog. Klasszikus dizájn, modern megoldásokkal.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/04 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.