Másodvélemény: YAMAHA TRACER 9 GT

Általános tévhit, hogy aki túrázik, annak túraendurót kell vennie. Van itt még egy szegmens, amire érdemes figyelmet fordítani motorvásárlás esetén.

Az általános crossover- vagy túraenduró- őrület mellett van még egy szegmens, amelyre érdemes figyelniük a nagyobb lélegzetű utazásokat kedvelőknek, ez pedig a sporttúragépek szegmense. Viszonylag vagy kifejezetten kényelmesek, alkalmasak nagy távok megtételére, dinamikusak. Jóval burkoltabbak a nakedeknél, talán még a túraenduróknál is jobb védelmet nyújtanak a menetszél és eső ellen, és kevésbé terjedelmesek, mint a nagy túramotorok. Oké, még könnyű offroadra is csak korlátozottan alkalmasak. Itt van például a Yamaha Tracer 9 GT, amit a Yamaha ugyan a sporttúra kategóriába sorol, de képzeljük csak el 19-es első kerékkel, máris egy crossovert kapunk.

Bár technikai alapjait az MT-09 naked bike adja, a Tracer név (trace – nyom) már halvány utalás a crossoverségre. Akárcsak üléspozíciója, szélvédője, markolatvédői, ugyanakkor a soros háromhengeres CP3-as erőforrás már inkább aszfaltra való. Az alaposan megújított Tracer 9 GT egyszerűen gyönyörű. Nem túl testes, pláne nem, ha az alaptartozéknak számító oldaldobozokat egy mozdulattal eltávolítod, elegáns, jó kiállású, van rajta hely vezetőnek-utasnak egyaránt, felkofferezve pedig akár irány a horizont.

ADATHALMAZ

A 2021-es Tracer 9 GT jóval több, mint egyszerű ráncfelvarrott modell. Lökettérfogata 43 cm3- rel öblösebb elődjénél, ugyanis a változatlan 78 mm-es furat mellett három milliméterrel nőtt lökethossza, amely így 62,1 mm-es. Sűrítési aránya maradt 11,5:1, de a 10 000-es fordulatnál leadott legnagyobb teljesítménye négy lóerővel nőtt (119 LE), 4,5 Nm-rel nagyobb maximális forgatónyomatékát 8900 helyett immáron 7000- es fordulatszámon produkálja (93 Nm), és főtengelyének lendtömege 15%-kal nőtt. Könnyebb vázat kapott (1,7 mm-es legkisebb falvastagsággal, 50%-kal nagyobb oldalirányú merevséggel), lengővillája 70 mm-rel hosszabb lett – ez nagyobb menetstabilitást nyújt.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/11 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János