Másodvélemény: Triumph Tiger 900 GT Pro

A Triumph sorhármas túramotorja idénre teljesen megújult, nálunk a leggazdagabb felszereltségű GT Pro változat vendégeskedett.

A Triumph Tiger 800 még 2010-ben indult hódító útjára, a középkategóriás túraenduró most gyökeresen megújult erőforrással és sok más finomsággal keresi a leendő vevőket. A koncepciót az eltelt évek alatt egyre tökéletesebbre csiszolták az angol mérnökök, így nem véletlen, hogy a gyártó egyik legkedveltebb típusa lett. Szerencsére átalakultak a korábbi követhetetlen betűkódos jelölések, az alapváltozatot Tigernek, a terepes modellt Rallynak nevezik, az aszfaltbetyárt pedig GT néven kínálják.

A Pro csúcsgépet ülésfűtéssel, guminyomás- ellenőrző visszajelzővel, hátsó elektromos futóművel, és gyorsváltóval látták el. A motor dimenziói rendkívül megtévesztők a szó pozitív értelmében, első ránézésre igen termetesnek tűnik, mellé állva már inkább filigrán gép benyomását kelti, és ez az érzés egyre fokozódik, miután ráülünk. Az ülés a keskenyebbek közé tartozik, és nagyon komfortos, szinte azonnal megtalálom rajta a helyem. Meglepődve tapasztalom, hogy teljesen leér a lábam róla, a lábtartók jó helyen vannak, a térdszög is kényelmes.

Az enyhén kónuszos kormány tökéletesen kézre áll, a tükrökben zavartalan a kilátás. Rég éreztem ilyenféle harmóniát bármilyen motorral az első perctől kezdve. Előttünk egy kisebb tabletnyi, 7 colos TFT kijelző mutatja az infókat, a felépítése logikus, könnyen átlátható, és külön jó dolog, hogy kellően nagy számokat használtak.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/10 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.