Másodvélemény: Triumph Rocket 3R

Ha pusztán az új Triumph Rocket 3 sarokszámait nézzük − 167 LE-s teljesítmény, 221 Nm nyomaték, 240 mm-es hátsó gumi, 2,7 másodperces gyorsulás százra −, semmi jóra nem számítunk. Aztán ráülsz, és…

Ezzel a motorral nem lehet motorozni – gondoltam. Az utolsó tankolásnál három embernek kellett elmesélnem, hogy mi is ez, mekkora is ez, és hogy mennyibe is kerül ez. Amikor kiderült, hogy nem az enyém, csak teszten van nálunk, akkor érezhetően alábbszállott a presztízsem ahhoz képest, mintha azt mondhattam volna, hogy az enyém, hát, asszem olyan nyolc milla körül van, de hát ki emlékszik rá pontosan…

Aztán integettek még a zebránál, a piros lámpánál a mellettem álló autóból, meg egy ember a járdáról, hogy hűű, de cool. Ilyesmiben régen volt már részem, de hát az ember nem mindennap ül egy Triumph Rocket 3-szerű motoron, hacsak nem a sajátja. A szerkesztőség előtt is állandóan nézegette pár ember, érdekes, hogy leginkább olyanok, akik egyáltalán nem látszottak motoros fazonnak. Egy szó, mint száz, az új Rocket 3 megállítja a népeket. Nagy, szép és jól láthatóan drága motor olyan részletekkel, hogy nem tudsz betelni velük, legszívesebben végigsimítanál rajtuk. Különösen a kipufogó leömlőin. A brit gépezet koronájának ékköve, hogy valami kényszeres angolos hasonlattal éljünk.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/11 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János