Másodvélemény: BMW S 1000 R

Hét éve már, hogy az S 1000 RR kőkemény superbike teljes burkolatát lekapta a BMW, széles kormányt szerelt rá és némileg visszafogta teljesítményét a jobb nyomaték érdekében. Így született meg az S 1000 R, az országutak harcosa. 2021-re nemcsak Euro5-kompatibilissé tették, hanem az alapoktól kezdve felújították.

Ugyanaz a lökettérfogat és ugyanaz a teljesítmény, mint az elődmodellben. Ezek alapján nagy meglepetésre nem számítottunk. Ami persze hatalmas tévedés! A fejlesztések eredménye egy lenyűgöző motorkerékpár, ami abszolút naprakész. Már első pillantásra látszik a különbség. Az aszimmetrikus dupla fényszórót egy full LED-es lámpatest váltotta le. Átalakítottak minden műanyag panelt, az első sárvédőt, a tankot, az ülést és a hátsó részt.

A váznak, a lengőkarnak és felniknek már semmi köze az elődhöz – mindezeket az S 1000 RR superbike-tól vette át. Különösen szép darab a hátsó lengővilla, és enyhén szólva is meghökkentő megoldás a hátsó világítás. Elsőre akár úgy is tűnhet, hogy hiányzik a hátsó lámpa, de persze ott van az, csakhogy egybeépítették a LED-es irányjelzőkkel. Menet közben pirosan világítanak, míg indexeléskor a kis nyilak közepe villog borostyánsárgán. Rafinált, az biztos, de borítékolom, hogy lesz olyan hazai vizsgabiztos, aki összevonja a szemöldökét, mikor először meglátja. A motor egyébként is tele van minőségi részletekkel, egyik személyes kedvencem az ülészárat fedő csappantyú.

Az S 1000 R sportmotornak tekinti magát, és ezt félreérthetetlenül jelzi is, amint a nyeregbe ülünk. A 830 mm-es ülésmagasság nem alacsony, 16 mm-rel több, mint korábban, és a széles, szinte teljesen egyenes kormány is 20 mm-rel előrébb tolódott. Mindez nagyobb terhelést ad az első kerékre, egyúttal a pilóta csuklójára is, de még távol áll a kellemetlentől.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/11 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János