Már majdnem teszt: Zero DSR Black Forest Edition

Aki még mindig úgy gondolja, hogy az elektromos motorok unalmasak vagy csak az ökorajongóknak valók, hatalmasat téved. A Zero közel áll ahhoz, hogy motorkerékpárjai rendes hatótávolság mellett még élvezetesek is legyenek. Három héten át motorozhattunk a Black Foresttel, most beszámolunk a tapasztalatokról.

Az elektromos motorkerékpárok legnagyobb gyártójának székhelye Kaliforniában van. A Zerót 2006-ban alapí­totta Neal Saiki – stí­lusosan egy garázsban. Ma, tizenkét évvel később a Zero már évente 2000 motort állí­t elő, a tendencia erősen emelkedik. A Black Forest Edition, amely bő három héten és majdnem 800 kilométeren át volt társunk, teljesen problémamentesen működött. Ez a modell az első, külön az európai piac számára fejlesztett Zero motorkerékpár, bőséges felszereltséggel és tényleg jó allrounder erényekkel megáldva. De erről később.

Vessünk először egy alapos pillantást a technikára. Ez ugyanis a Zero saját fejlesztése, és egyben a viszonylag könnyű gép egészen különleges képességeinek kulcsa. Érdekes, hogy mi minden nem található meg egy Zeróban: nincs váltója és kuplungja, a hajtóerőt egy szénszál-erősí­téses fogasszí­j közvetlenül juttatja el a hátsó kerékhez. Nincs hűtője sem, nincs ventilátor, nem kell bele sem olaj, sem hűtőví­z. A saját fejlesztésű, szénkefe nélküli motornak állandó mágnesekkel ellátott rotorja és egy kí­vülről szépen bordázott állórésze van. Ez elég is.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/05 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.