Még hogy az NC700 olcsó?

A Honda csődbe megy, ha ilyen olcsón ad motort. A CB500 modellcsalád közelről.

Az NC700 trióhoz hasonló modellcsalád lesz a CB500-as is. Már korábban
tudni lehetett, hogy a CB500 valójában három motor, amik vázukban,
blokkjukban és futóművükben megegyeznek, és inkább csak a külsőségeken
módosí­tottak annyit, hogy a különböző stí­lusoknak megfeleljenek.


Mindhárom motor ugyanazzal az 500 köbcentis kéthengeres motorral
készül, í­gy a teljesí­tményük egyaránt 54 lóerő lesz (bizonyos piacokon
elérhető lesz 47 lóerős fojtással). A 180 fokos csapszeg-elékelésű
erőforráshoz hatsebességes váltómű csatlakozik. A futómű az NC700-hoz
hasonlóan elöl 41 mm-es teleszkópvillából, hátul központi rugóstagból és
zártszelvény lengővillából áll. A fékek megegyeznek a 700-as
nagytestvérével, elöl ugyanaz a kétdugattyús féknyereg és 320 mm-es
szimpla tárcsafék dolgozik, ahogyan hátul is a már ismert egydugattyús
nyereg és a hozzá tartozó 240-es tárcsa kapott helyet. A kerekek sem
újak – és szintén nem meglepő, hogy az NC700-ról ismerősek. A CB500
tömege változattól függően 190 és 195 kiló között várható.

A három variáns közül a CB500F a legszerényebb. Már-már puritánnak
is nevezhetnénk a jellegtelenségbe hajló külsejű naked bike-ot. A
sportosan felöltöztetett CBR500R sem tűnik egy percre sem komoly
sportgépnek, de a műanyag köntössel elég kellemes az összhatás. A hazai
piacon vélhetően a CB500X lesz a legkeresettebb változat: az NC700X-hez
hasonló csőrös kialakí­tás, a két testvérnél kényelmesebb üléssel és a
némileg nagyobb tanktérfogattal kellemes univerzális motor benyomását
kelti.


A legfontosabb, hogy a CB500-asok olcsók lesznek. Pontos árat még
nem tudni, de egyértelműen az NC700 alá pozicionálta a tí­pust a Honda,
Amerikában például 6000 dollár a listaár – tippek szerint nálunk másfél
millió forint körüli árat fognak adni neki.