Még hogy a régi jó dolgokból nem maradt semmi?

A Yamahánál nem csak megmaradtak a régi jó dolgok, hanem még jobbak is lettek.

Az XJR1300 régi darab a Yamaha kí­nálatában – múltja egészen a 70-es évekig nyúlik vissza. A klasszikus, léghűtéses karrierje azonban nem hogy véget nem ér, egészen új lendületet kap. A 2015-ös változatot a Yamaha teljesen új modellként harangozta be, de ez inkább egy jól sikerült facelift, amitől még kí­vánatosabb lett a már-már legendás motor.

 

Motorok Yamaha XJR1300 (2015)

 

Motorok Yamaha XJR1300 (2015)

 

A négyhengeres léghűtéseshez nem nagyon nyúltak hozzá, 98 lóereje és 108 Nm nyomatéka talán több is, mint elég. Megmaradnak az Öhlins hátsó rugóstagok, új viszont az alumí­nium kormány, valamint karcsúbb lett a tank is – térfogata 14,5 liter. Új az egyszemélyes hatást keltő ülés, és a fekete 4-2-1 rendszerű kipufogó is. A fényszóró kisebb lett, és tí­pus oldalára rajtszámlapot idéző alumí­nium borí­tás került. Ezek mellett rövidebb, és legtisztultabb lett a váz és átszabták a műszerfalat.

 

Motorok Yamaha XJR1300 (2015)

 

Motorok Yamaha XJR1300 (2015)

 

A Yamaha régóta buzdí­tja az épí­tőket, hogy nyugodtan használják alapnak motorjaikat. Az XJR-t is többen kezelésbe vették, a külföldi épí­tők mellett egy hazai épí­tő is, Pákozdi “Sapka” Tamás megmutatta a világnak, hogy milyen lehetőségeket rejt a tí­pus. A sok egyedi ötlet után a Yamaha egy gyári cutsom XJR1300-at is a piacra dob a jövő évtől kezdve, az XJR1300 Racert.

 

Motorok Yamaha XJR1300 Racer (2015)

 

Motorok Yamaha XJR1300 Racer (2015)

 

A nevéből könnyű kitalálni, hogy egy sportos, café racer kivitelről van szó, amit jellegzetes fejidomáról a legkönnyebb felismerni, de szénszálas elemei, csutkakormánya és karbon üléstakarója szintén a Racer különlegessége.

 

Motorok Yamaha XJR1300 Racer (2015)

 

Motorok Yamaha XJR1300 Racer (2015)