Madaus Twintrax Power Plus – Opus Magnum

Két Harley motor, egy eszeveszett futómű, tizenkét év munka. Remekmű és egy álom megvalósí­tása.


Egy motorkerékpárban soha nem lehet elég motor – mondja a 47 éves kölni mérnök és formatervező, Christoph Madaus és áhí­tattal tekint alkotására. Tekintünk vele. Az ember nem is tudja, hova tekintsen először. Amit ez az ember a múlt 12 évben alkotott, egyszerűen lélegzetelállí­tó. Már csak az adatok: két 45 fokos, V2-es motor, 2680 cm3, 2,06 méter tengelytáv, 400 kiló teletankoltan. Aztán az a hihetetlen felhajtás minden egyes részletnél. Olyan, mint egy mechanikus lény egy skifiből, méghozzá olyan, ami még működik is.

És az alkotója? Christoph Madaus formatervezőként főleg belső épí­tészettel foglalkozik. Stí­lusa letisztult, lényegre törő és elegáns. De ez az ember emellett í­zig-vérig motoros, méghozzá nagyon sokat motorozik. 1995-ben ott állt a műhelyében, és elhatározta, hogy megépí­t egy teljesen saját tervezésű gépet. Vett két vadonatúj Harley Evo blokkot, és nekiállt. „Ha tudtam volna, hogy 12 évig tart, bele sem kezdek.” A munkaórákat soha nem számolta. De ahogy elnézzük, úgy munkaidő után egy életművet alkotott.


Munkájából adódóan megszokta, hogy a legnemesebb anyagokat is csak a pontosság és a kifinomí­tott megmunkálási technika teszi tökéletessé. Ezért a Twintrax-nál gyakran teljesen új megoldásokat választott. Például a kuplung és fékhidraulikát teli anyagból marta ki – egybeépí­tve a kormánycsutkákkal. Csak azért, hogy el tudja készí­teni a sárvédőket, elvégzett Madaus egy műkovács tanfolyamot. Az összes idomot, valamint a lehajtás részeit formatervező agyagból formázta ki, mielőtt a végleges alkatrésznek kezdett neki. A váz elkészí­téséhez egy atomreaktorokra vizsgázott hegesztőt alkalmazott. A lengővillát, a kerekeket és a hangtompí­tók belsejét számí­tógépen tervezte meg, majd neves cégekkel gyártatta le. Aztán sok alkatrész, mint a 47-es csőből hajlí­tott kipufogókönyökök maguktól adódtak. 12 hosszú év alatt.


2007 májusában Christoph Madaus először megnyomta az önindí­tó gombot. A villanymotor csak néhány másodpercig jár, majd felreppennek a madarak a kölni zöldövezet fakoronáiból. A két Supertrapp EAR kipufogóból combos hang szól, a négy henger igen egyedi gyújtássorrendje összetéveszthetetlenné teszi. Ugyanúgy, mint az üléspozí­ciót. A távolság az ülés és a kormánycsutkák között több mint egy méter, a markolatok 45 mm vastagok.

„Már csak a rendszám hiányzik róla!” A német TíœV-öt meggyőzni? Hát, aki ilyet alkotott…