Lenyűgöző café racer Roland Sand műhelyéből: Yamaha RSD VMAX

A custom-legenda, Roland Sands magától a Yamahától kapta a megbízást, hogy új külsőt alkosson a VMAX-hoz. Az eredmény egy radikális, félelmetes, és mindenekelőtt karcsú café racer lett. Vajon úgy is megy, mint ahogy kinéz?

Egy legendás motorkerékpár újjáélesztése, felfrissítése mindig kényes dolog. Ezért a Yamaha 2008-ban 50 mérnököt állított rá a dologra, hogy újjávarázsolják a VMAX-ot – amelyet 23 évig csaknem változatlan formában gyártottak és több mint 100 000 példányt adtak el belőle, ebből pedig 40 000 talált Európában gazdára. Az izmos motor kedvelt modellnek számított, még ha gyakorlatilag egyetlen példánya sem maradt meg eredeti formájában, sőt, a „gyári V-Max” fogalma igazi oximoronnak (két egymást kizáró, egymásnak ellentmondó fogalom összekapcsolása – a szerk.) tekinthető.

A motorhívők egész szubkultúráját hozta létre, akik 20 év elteltével epedve várták már istenségük második eljövetelét. Imáik pedig a teljesen megújult VMAX 2008-as bemutatkozásával meghallgattattak. Újjászületett az erőcsomag, amelynek teljesítményadatai minden más modellt háttérbe szorítanak – pontosabban mondva minden más kompresszor nélküli modellt. 9000/min fordulatnál leadott 200 lóerős teljesítményével és 6500/min-nél mért gigantikus, 167 newtonméteres nyomatékával az 1679 cm3-es V4-es motor maga a lenyűgöző power-hardware. Új köntösében azonban egyelőre nem nyűgözte le a vásárlókat. A Yamaha az első két évben 3000 VMAX-ot adott el Európában, Európában, utána visszaestek az eladások.

Az új modell elődjének átépítési lázát sem sikerült folytatnia. Hívei elfordultak istenüktől. Ami épp elég okot adott Shun Miyazawának, a Yamaha Europe termékmenedzserének, hogy felhívja Amerikában Roland Sandsot, és magát az átépítő mestert kérje meg arra, hogy próbálja meg személyesebbé tenni a motort.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/03 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.