Az alaposan áttervezett 2014-es Ninja 100 ABS bemutatása után a hasonlóan nagy változásokon átesett Z1000 már nem okoz túl nagy meglepetést. A teljesítménynövelő fejlesztések tömkelegén átesett új Z is a Sugomi stílusban érkezik.
A Kawasaki meghatározása szerint a Sugomi egy nagy és tiszteletreméltó embert vagy tárgyat övező aura, ami kitörölhetetlen hatást hagy a szemlélőben, áhitatot ébreszt, méretében vagy tudásában lehengerlő és tiszteletet parancsoló. Nem hangzik rosszul.
Az agresszív Sugomi stílushoz impozáns felszereltség dukál, melyek közül némelyiket láthattunk már a Ninján, némelyiket azonban nem. A Z ugyanazt az áttervezett, vízhűtéses, 1043 köbcentis sornégyest kapja, új szívóoldali vezérműtengellyel az alacsony- és középtartománybeli nyomaték eléréséhez. Új hengerek közötti járatok biztosítják a közép- és magas tartományban az erőt, az új ECU beállítások pedig az egyenlő méretű szívótölcsérekkel a feszes gázreakcióért felelnek. A differenciálmű rövidebb áttételezést kapott, a hatodik sebességet viszont megnyújtották, hogy pályán hosszú távon is motorozható maradjon a gép. A légszűrőház új atmoszférikus beömlőket és új szűrőt kapott.
Az új, monoblokkos, radiális első féknyergek különböző átmérőjű (felső: 32mm, alsó:30mm) dugattyúkat kaptak, az új ABS pumpa pedig új nyomásérzékelő szenzort, ami precízebb adagolást tesz lehetővé. A féktbetétek új összetételüknek köszönhetően magasabb súrlódási együtthatóval bírnak, a motor így jobban fékezhető.
A Ninjával ellentétben a Z1000 egy SFF-BP (Separate Function Fork-Big Piston) villa teljesít szolgálatot. A villa jobb szárában nyomófokozati csillapítást, a bal oldaliban előfeszítést állíthatunk, a nagy átmérőjű csillapító dugattyúk pedig lényegesen méretesebbek a megszokottnál. Az SFF-BP felépítés könnyen állítható a villák tetején.
Az új, kompakt műszeregység kétsávos fordulatszámmérővel rendelkezik, ahol az alacsony, 4000 alatti fordulatot a bal oldali skála mutatja, míg a 4000 feletti kijelző a teljes felső sávot elfoglalja. Az LCD kijelzőn van továbbá ABS és ECO visszajelző, digitális sebességmérő, kilométerszámláló, túraszámláló, óra, jelenlegi- és átlag fogyasztás, vízhőmérő és benzinszintjelző.
A Z megnövelt méretű tankja 17 literes, a motor súlya így eléri a 221 kilót, ami majd’ három kilóval nehezebb, mint a tavalyi modell. De nem csak a súly növekedett, a 2014-es Z1000 jó ezer dollárral kerül többe, végső ára így 11999 dollár (2 633 000 forint) lesz .