Lehullott a lepel: í­me a 2014-es Kawasaki Z1000

Az alaposan áttervezett 2014-es Ninja 100 ABS bemutatása után a hasonlóan nagy változásokon átesett Z1000 már nem okoz túl nagy meglepetést. A teljesí­tménynövelő fejlesztések tömkelegén átesett új Z is a Sugomi stí­lusban érkezik.

A Kawasaki meghatározása szerint a Sugomi egy nagy és tiszteletreméltó embert vagy tárgyat övező aura, ami kitörölhetetlen hatást hagy a szemlélőben, áhitatot ébreszt, méretében vagy tudásában lehengerlő és tiszteletet parancsoló. Nem hangzik rosszul.

 

 

Az agresszí­v Sugomi stí­lushoz impozáns felszereltség dukál, melyek közül némelyiket láthattunk már a Ninján, némelyiket azonban nem. A Z ugyanazt az áttervezett, ví­zhűtéses, 1043 köbcentis sornégyest kapja, új szí­vóoldali vezérműtengellyel az alacsony- és középtartománybeli nyomaték eléréséhez. Új hengerek közötti járatok biztosí­tják a közép- és magas tartományban az erőt, az új ECU beállí­tások pedig az egyenlő méretű szí­vótölcsérekkel a feszes gázreakcióért felelnek. A differenciálmű rövidebb áttételezést kapott, a hatodik sebességet viszont megnyújtották, hogy pályán hosszú távon is motorozható maradjon a gép. A légszűrőház új atmoszférikus beömlőket és új szűrőt kapott.

Az új, monoblokkos, radiális első féknyergek különböző átmérőjű (felső: 32mm, alsó:30mm) dugattyúkat kaptak, az új ABS pumpa pedig új nyomásérzékelő szenzort, ami precí­zebb adagolást tesz lehetővé. A féktbetétek új összetételüknek köszönhetően magasabb súrlódási együtthatóval bí­rnak, a motor í­gy jobban fékezhető.

 

 

A Ninjával ellentétben a Z1000 egy SFF-BP (Separate Function Fork-Big Piston) villa teljesí­t szolgálatot. A villa jobb szárában nyomófokozati csillapí­tást, a bal oldaliban előfeszí­tést állí­thatunk, a nagy átmérőjű csillapí­tó dugattyúk pedig lényegesen méretesebbek a megszokottnál. Az SFF-BP felépí­tés könnyen állí­tható a villák tetején.

Az új, kompakt műszeregység kétsávos fordulatszámmérővel rendelkezik, ahol az alacsony, 4000 alatti fordulatot a bal oldali skála mutatja, mí­g a 4000 feletti kijelző a teljes felső sávot elfoglalja. Az LCD kijelzőn van továbbá ABS és ECO visszajelző, digitális sebességmérő, kilométerszámláló, túraszámláló, óra, jelenlegi- és átlag fogyasztás, ví­zhőmérő és benzinszintjelző.

 

 

A Z megnövelt méretű tankja 17 literes, a motor súlya í­gy eléri a 221 kilót, ami majd’ három kilóval nehezebb, mint a tavalyi modell. De nem csak a súly növekedett, a 2014-es Z1000 jó ezer dollárral kerül többe, végső ára í­gy 11999 dollár (2 633 000 forint) lesz .