Kis naked bike-ok

Nemcsak jól néz ki, de élvezetesen vezethető és nagyon kelendő is a KTM 390 Duke. A Kawasaki most az új Z300-zal próbál meg elcsábí­tani tőle vásárlókat. Vajon sikerülni fog neki a hadművelet? Képes lesz lázba hozni a kezdő motorosokat?

…Az önindí­tó gombjának megnyomására halk sustorgással kel életre a japán kéthengeres. A KTM-nek egy gyújtásnyival hosszabb időre van szüksége, hogy munkához lásson egy szem dugattyúja. Ugyanakkor az osztrák egyhengeres nagyobb indulási nyomatékkal büszkélkedhet, kuplungja pedig könnyen és pontosan adagolható. A Z300 tengelykapcsolója nem működik olyan érzékletesen, és csúsztatni is nehezebb. Nála az a recept, hogy jó nagy gázt kell adni elinduláskor, és a későbbiekben is hasznosnak bizonyul ez a stratégia.

 

 

Lételeme a húzatás, országúon is legalább 7000-es percenkénti fordulaton kell tartani. 9500-nál begyújt egy újabb rakétát, és meg sem áll nem sokkal 13 000 előttig, ahol is leszabályoz a motorvezérlő elektronika. A sebességfokozat helyes megválasztása legalább olyan fontos, mint a pörgetés. Ha a motoros véletlenül elbambult a kanyar előtt, és nem kapcsolt vissza egy-két fogaskeréknyit, akkor a Kawasaki lomhasággal bünteti az í­vről való kigyorsí­táskor. Már csak emiatt is tanácsos inkább kettőt, mint egyet visszagangolni, a pontosan működő váltó biztosan nem lesz gátja a dolognak…

 

A teljes anyagot a Motorrevü 2015/10-es számában olvashatja!

 

Előfizetői akcióinkról ezen a linken tájékozódhat