Keeway Outlook 125 – Jó kilátás

A Keeway új nagykerekű robogója Outlook névre hallgat. E kifejezés mellett a szótárban a „kilátás, remény, szemléletmód” található. Mindhárom szó igaz ebben az esetben, de nem csak a robogóra.

    Ha a szemléletmód szót ragadjuk ki a jelentések közül, akkor arra a törekvésre gondolhatunk, melyet a Keeway, mint márka tesz azért, hogy még „európaibbak” legyenek járművei. A remény jelző ennek a törekvésnek a kifejeződése. A kilátás szópedig megfelelően illik a nagykerekű robogóra, mivel magas épí­tése folytán pompás rálátásunk nyí­lik a forgalomra nyergéből.

    A nagykerekű Outlookból 125 és 150 köbcentis változat készül mindössze, viszont szí­nekben bőven tudunk válogatni. A tesztpéldány nagyon jól mutat fehérben, örömteli, hogy a Keeway is csatlakozott a Triumph, Honda és egyre több neves márka által használt trendi szí­nösszeállí­táshoz. A Keeway-t sokszor érte kritika az összeszerelési minőség miatt. Az új generációs Keeway-ek (Flash, X-ray), melyeket európai design stúdiók terveznek már nem teljesen szolgálnak rá erre a kifejezésre. Az a meglepő az Outlookon, hogy néhány részlet egészen minőségi, néhány viszont még mindig hagy kí­vánnivalót maga után. Persze azt is sietve hozzá kell tenni, hogy a motor bruttó kisker ára mindössze 399 000 forint!

    Az Outlook meglehetősen magas épí­tésű, í­gy jól átlátni a városi forgalom felett. A jól párnázott ülés hatalmas, nem csak hosszú, de széles is és ezért két személy is kényelmesen elfér rajta. Az utasnak jó dolga van, mivel nagy, lehajtható lábtartó trepniken pihentetheti lábát és a szintén tetemes méretű csomagtartó-kapaszkodót markolhatja. Egyedül a pilóta lábtere szűkös, noha nagykerekű robogókon nem jellemző a talpaknak szánt „táncparkett”.

    Ha a szűkösségről beszélünk, akkor meg kell emlí­teni a sisaktartó, vagyis inkább az ülés alatti rekesz kicsinységét, melyért szériatartozékként nagy hátsó dobozzal kárpótol a gyár. A kettősség sok helyen tetten érhető, hiszen a motor első lámpája és a körülötte húzódó rácsok és króm keretek elegánsak és minőségiek, a műszerfal viszont még kicsit keleties benyomást kelt. Hasonló példa, hogy a gázkarnak tetemes a holtjátéka, viszont riasztóval felszerelt és távindí­tóval ellátott bicska-slusszkulcs jár az Outlookhoz – akárcsak egy jobb autóhoz!

    Menettulajdonságok terén azonban minden a legnagyobb rendben van. A blokk csendesen jár, kultúrált minden tekintetben. Kellemesen tol alul is, viszont nincs olyan érzése az embernek, hogy erőtől duzzadna az erőforrás. Lendületesen lehet vele haladni a forgalomban és az előzéssel sem akadt probléma. Kellemesen fordul, nem inog kanyarban, magas épí­tése ellenére is mindig stabil. A futómű az összes úegyenetlenségről beszámol a pilótának. Mindig érezzük milyen az ú felülete, mégsem zavaróak a visszajelzések. Rossz minőségű úon azonban, a gerincre jutó rázkódások is jelentősen növekszenek a feszesebb hátsó rugóstagnak köszönhetően. Az Outlookot elöl-hátul tárcsafék lassí­tja, mégpedig jól. A két féket kombinálva minden helyzetben meg lehet állni és az adagolhatósággal sem akadprobléma.


    Összességében elmondható az Outlookról, hogy akár csak a Keeway, ez a tí­pus is előre mutat. Az Outlook jó kilátással rendelkezik a robogópiacon, mert ár érték aránya vitathatatlan és összességében egy elegáns és szerethető motor.