Kawasaki Versys 1000

Nagy nyomaték és kiváló manőverezési készség – az 1000-es Versys már megjelenése óta ezzel hódí­t. Most a Kawasaki a futóművet és az erőforrást tekintve inkább egy puha plüssállatra hajaz.

Igazán magunk elé tudjuk képzelni a nagy Kawasaki Versys fejlesztését – a gazdasági válság közepén, 2010 körül tervezték, és a 2012-es szezonra jelent meg. Vették a Z1000 futóművét, amelynek erőforrását a szokásos módszerekkel (szelí­debb vezérlési idők, csökkentett sűrí­tés és módosí­tott mapping) nyomatékosabbá tették a középső fordulatszám-tartományban, idomokat raktak rá, és már kész is volt a túraenduró. A dizájnnal senki sem törődött. Emiatt a nagy Versys eddig nem is aratott osztatlan sikert. Az sem tett jót neki, hogy a túraenduró-szegmensben amúgy sem volt jó helyen.

 

Motorok Tesztek galériája Kawasaki Versys 1000
3 kép a galériába

 

 

A Bridgestone T 30 abroncsokkal (Pirelli Scorpion Trail helyett) most a Versys végleg az utcai használat mellett tette le a voksát, megjelenését pedig a 650-es Versys új kialakí­tású burkolata jelentősen megszépí­ti. De kistestvéréhez hasonlóan (lásd a 22. oldalt) a Kawasaki technikusai a koncepcióján is változtattak. Magasabb szélvédőjével, a rugózóelemek csökkentett csillapí­tásával, megerősí­tett hátsó váznyúlványával és gyári középtámaszával az új modell egyértelműen a túrázás irányába megy el.

 

Motorok Tesztek galériája Kawasaki Versys 1000

Nem logikus: a magasságállí­tó kézi kerekek a szélvédő

külső oldalán vannak

 

Az eddigi egy helyett most két gumiágyazású motortartó (eddig csak egy) szelí­dí­ti meg a Kawasaki hagyományaihoz hí­ven viszonylag durván járó négyhengerest. A potens erőforrás egyébként alapvetően nem változott. Már alapjárattól, azaz 1000/min-től (!), jól tol, és nyomatékosan pörög fel. Ezen sem a jelentéktelen mértékben, 2 lóerővel megnövelt immár 120 lóerős teljesí­tmény, sem a kisebb módosí­tások (lásd „Újí­tások”) nem változtattak. Az erőforrás részéről a legfeltűnőbb az új anti-hopping kuplung szervofunkciója. A kar működtetéséhez egyetlen ujjunk is elegendő.

 

###

 

A finomí­tás elsősorban a futóművet érinti, a valamivel keményebb lengéscsillapí­tó-rugó ellenére egyértelműen a csillapí­tás lágyabb hangolása határozza meg az összképet. De ezzel csak az lesz boldog, aki a kifejezetten kényelmesen szeret motorozni. Mindenki más hiányolni fogja az előző modell kiváló kormányzási pontosságát, tiszta visszajelzését és futóművének nagyobb tartalékait.

 

Motorok Tesztek galériája Kawasaki Versys 1000

Aprólékos: még a kipufogó zárókupakja is azt mutatja,

hogy nagy gondot fordí­tottak a megújulásra


Annál is inkább, mivel az új Versys alaposan kigömbölyödött. A gyári középtámasz, a megerősí­tett váznyúlvány és a burkolat 11 kilogrammal megnövelte a Versys tömegét, amely í­gy már 250 kilogrammra rúg (gyári adat).

 

Kiderül majd, hogy a fejlesztés, amely végül jobb szélvédelmet, kisebb vibrációkat, egy cseppet harapósabb fékeket és egy továbbfejlesztett ABS-t hozott, kiegyenlí­ti-e az új Versys jelentősen csökkent sportosságát. Nem minden Kawasaki-rajongó szereti a plüssállatokat.