Itt az új Suzuki GSX-R

Végre nemcsak ráncfelvarrás

Az immáron harminc éves múltra visszatekintő GSX-R-történet következő fejezeteként néhány perccel ezelőtt bemutatta a Suzuki a GSX-R1000 2017 koncepciót. Az alapjairól újépí­tett, újragondolt modellel a kitűzött cél nem kisebb, minthogy a japán gyártó ismét visszaszerezze a legjobb sportmotornak járó cí­met, ehhez pedig mások mellett olyan ellenfeleket kell legyőznie, mint a Yamaha YZF-R1, vagy a Ducati 1299 Panigale.

 

999 köbcentiméteres, változószelepvezérléses, folyadékhűtéses blokkja a legerősebb, teljesen új, alumí­nium váza pedig a legkönnyebb, legkompaktabb, amit a Suzuki valaha épí­tett. Hasonlóan jól sikerült az új, MotoGP-ihletett idomok aerodinamikai kialakí­tása is.

 

Ugyanakkor az elektronikákkal kapcsolatban sincs miért szégyenkeznie. A Showa felfüggesztés mellett tí­zállású menetbiztonsági rendszer gondoskodik a mindenkori vezethetőségről. Ami az elektronikus vezérlésű blokkolásgátlóval, a gyorsváltóval (nemcsak a fel-, hanem a visszaváltásokhoz sem kell kuplung) és a rajtelektronikával együtt igazán ütős kombinációt alkot.

 

Motorok Suzuki GSX-R1000 2017

LED-es fényszórók, irányjelzők és helyzetjelzők,

valamint LCD műszerfal

– képgaléria a Suzuki GSX-R1000 2017 koncepcióról


Igaz ugyan, hogy egyelőre csak prototí­pusként mutatkozott be, de nyí­lt titok, hogy az új GSX-R 2016 második felében kerül piacra, 2017-es modellként.