Interjú: Pusztai Gábort kérdeztük a Yamaha magyarországi helyzetéről

A motoros szakma valószínűleg a világon mindenhol családiasabb légkörű biznisz, mint mondjuk az autókereskedelem. Még inkább így van ez egy olyan kis országban, mint a miénk. Szinte mindenki ismer mindenkit. Ezért aztán valahogy személyesülnek a márkák. Pusztai Gábor neve például meglehetősen összeforrott a Suzukiéval. Nem csoda, tizenöt éven keresztül másban sem lehetett látni, mint suzukis dzsekiben.

Tavaly egyszer csak megcsörrent a telefonom: – Szia Jani, Pusztai Gábor vagyok a Yamahától.

És kiderült, hogy nem tévedett. Pusztai Gábor volt. A Yamahától.

Pusztai Gábor: – Tavaly megkeresett egy osztrák fejvadász cég, hogy egy akkor még meg nem nevezett járműipari cég munkatársat keres sales vezetői munkakörbe. Kíváncsiságból meghallgattam az ajánlatot – a Yamaha volt. Anélkül, hogy nagyon részletezném a dolgot, az életem akkoriban olyan pontra jutott, hogy elfogadtam az ajánlatot. Tizenöt év után yamahás lettem.

Hogy ment az identitásváltás?

 – Nem tudom elmondani, hogy mennyire jól! Pedig eleinte én is tartottam tőle. Vajon hogyan azonosul az ember egyik napról a másikra egy új márkával? Engem lepett meg a legjobban, hogy ez milyen gyorsan megtörtént. Egyszerűen úgy éreztem, hogy megérkeztem.

Mi az, ami a legjobban tetszik a Yamahánál?

 – A cégkultúrája. A nyugatias, felvilágosult, előretekintő hozzáállás. Amikor 2009-ben kitört a válság és mélypontra süllyedtek az eladások, az a pletyka kapott szárnyra, hogy a gyártók elengedik a technikailag igényes, ugyanakkor világmértekhez képest kis eladási darabszámokat produkáló európai piacot. A Yamaha pedig szakembereket küldött ide, hogy megértsék az európai igényeket, gondolkodásmódot, a piacot. Igaz, volt egypár gyanúsan csöndes év a cég életében, amikor nem lehetett tudni, hogy mi történik a színfalak mögött, hogy a visszavonulás jele ez, vagy titokban lázas fejlesztések folynak valahol.

Ma már tudjuk, hogy ekkor született meg az MT sorozat, amelynek első képviselője ugyan az MT–01 volt 2005-ből, de modellcsaláddá válása az MT–07 megjelenésével indult. Aztán jött az MT–09, MT–10, MT–03, MT– 125 és a többiek. Szóval a Yamaha nem a kivonulást fontolgatta, hanem előre ment.

Támogatott tartalom

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/04 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.