Interjú: Görbe Soma #42 Gyorsasági Motorversenyző

Görbe Somáról először 7 éve olvashattak a Motorrevüben. Az alig 8 éves, második osztályos kis srác addigra már komoly éremgyűjteményt motorozott össze. Ösztönös tehetsége nagyon gyorsan megmutatkozott, alig három hónapja motorozott, amikor már a versenypálya felé irányították.

Kilencévesen a MiniGP 4T junior kategóriában gyűjtögette szorgalmasan az érmeket, és nemcsak a magyar futamokon, de a fejlődés érdekében a cseh bajnokságban is kipróbálta magát. 2017-ben már arról számolhattunk be, hogy Soma immár nagypályás versenyzőként az olasz CIV Olasz Utánpótlás bajnokságban folytathatja karrierjét. Már az első versenyén a harmadik helyen ért célba, és az utolsó futamon is pole-pozíciót megszerezve a dobogón végzett.

Év végétől Soma a Sport&Events Management utánpótlás csapatának lett tagja, útját Stefano Favaro sportmenedzserként egyengette. 2018- ban újabb ország került fel a menüre, a FIM CEV Repsol kupa szériáján belül a spanyol pályákat tanulta a fiatal tehetség. Decemberben hatalmas lehetőséget kapott, bekerült a Bester Capital Dubai utánpótlás csapatába, elindulhatott a spanyol European Talent Cup (ETC) szériájában a spanyol Fermin Aldeguer és az olasz Filippo Palazzi csapattársaként. Soma édesapjával, Görbe Sándorral beszélgettünk az elmúlt szezonról, a karanténos időszakról és az idei célokról.

Kezdjük egy kis visszatekintéssel, hogyan alakult a 2019-es évetek?

2019 elég érdekes volt. Az ETC lényegében egy junior világbajnokság pre Moto3-as motorokkal. Azért mondom, hogy világbajnokság, mert Új-Zélandtól Malajzián és Argentínán át Dél-Afrikáig mindenhonnan jöttek gyerekek. Hatalmas, 65 fős, és nagyon erős a mezőny. Döcögősen indult a szezon, de aztán eljött a barcelonai futam. Az első kvalifikáción mindjárt 8. lett, végül 16.-ként intették le, de a pályaelhagyás miatt kapott 3 másodperces büntetéssel is 17. lett.

Az öröm nem sokáig tartott, Aragon és Jerez katasztrofális volt. Aztán jött az albacetei futam. Szabadedzésen az egyik szabadkártyás versenyző miatt elesett. Emiatt csapatfőnöke nem engedte fel a pályára, kihagyott egy edzésnapot, végül a széria kettes versenybe tudta magát kvalifikálni. (A Series1-ben 38 pilóta indulhat.) Ott egyből pole-pozíciót futott, és 14 körig vezetett, végül második lett 4 ezreddel.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/09 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.