Husqvarna Supermotard sm 610 – Aszfaltbetyár

Franciaországban a Husqvarna kiskerekû krosszmutánsai mára legendává váltak, miután Stéphane és Boris Chambon révén sorozatban nyerték meg a rangos supermotard bajnokságot.

A Husqvarna most egy replikát kí­nál a rajongóknak, s egyidejûleg az új, kiegyensúlyozótengellyel és önindí­tóval ellátott erí´forrással, 17 colos kerekekkel és nagy Brembo-fékkel épült enduróját is bemutatta.


Bevallom, eddig nem akadt motor, amely ilyen rövid idí´ alatt ennyi csí­nyre csábí­tott, mint ez a Husqvarna. A Cham-bon-fivérek tapasztalatai úgy tûnik teljes mértékben megjelentek a futómû fejlesztésében, mert a súlyelosztás és a rugóstagok hangolása tökéletesre sikerült. A gép a legkisebb comb-nyomásra reagál, és könnyen emelkedik az elsí´ vagy hátsó kerekére, ahogy ezt a pilóta éppen kí­vánja. A Pirelli Dragon gumik nagyon jól tapadnak, és a Huskynak van elég szabad magassága is ahhoz, hogy ezt a lehetséges dí´lésszöget valóban ki lehessen használni. Igaz, a villa mélyen besüpped ha a jól adagolható Brembo-fék keményen harap, de nem csavarodik el, és í­gy is tiszta í­ven lehet vele kanyarodni.

Az új, két olajpumpával, kiegyensúlyozótengellyel és önindí­tóval ellátott blokk mind-össze a hengert és a hengerfejet örökölte az elí´djétí´l. Bár már három évvel korábbra í­gérték, csak most érkezett meg, viszont annál jobban mûködik. Mohón követi a gázparancsokat, már alacsony fordulaton is tisztán húz, a közép-tartományban keményen tol, és felül sem fogy ki belí´le a szusz. Egy igazi enduro sportmotor, de olyan bársonyos gördülési kultúrával, hogy a legtöbb soft-enduro erí´forrás is példát vehetne róla. Szintén dicséretre méltó, hogy a kipufogó két kiömlí´csövében egy-egy katalizátor kapott helyet. Már csak azt remélhetjük, hogy az új Husky erí´forrás elég hosszú életû is lesz.

Bár az üléspozí­ció a keskeny tankátmenettel kényelmes és laza testtartást tesz lehetí´vé, és ezáltal könnyebben kezelhetí´ a gép, a keskeny ülés legkésí´bb 100 kilométer után már nagyon kényelmetlen a pilóta ülepének, 180 kilométer után pedig elkezd apadni a tank. A supermotard pilótája tehát jól teszi, ha nem tervez túl hosszú túrákat. Ez az ára ennyi élvezetnek. Szerintünk megéri.