Honda NC700X – Az új népmotor

Itt az új megoldás, a hétköznapi ingázás problémáira: a Honda NC700X praktikus, komfortos, gazdaságos és még szórakoztató is.

Az NC700X már a nevével is hangoztatja (NC – New Concept, azaz Új Koncepció), hogy itt valami egészen új dologról van szó. Tulajdonképpen az ötlet tényleg forradalmi, még ha ez nem is látszik első pillantásra. Kombináltak minden olyat, amiről a hétköznapi motoros álmodozik: rendkí­vül alacsony fogyasztás, praktikusság, hihetetlen komfort és egy nyomatékos blokk, amit nem kell üveghangig forgatni.

Motorok Honda NC700X
Kattintson a képre a galériához


A kulcsszó a commuter bike, vagyis ingázó motor.
A mérnökök olyan szempontokat vettek figyelembe, amelyek az abszolú felhasználóbarátságról szólnak, ehhez alaposan kielemezték a motorosok igényeit, szokásait. Tanulmányozták, hogy egy átlag motoros meddig forgatja a motort, és hol kényelmes elváltani a fokozatokat. Látták, milyen macerás folyton valami hátizsákot vagy egyéb táskát cipelni, ha esetleg egy mobiltelefonnál vagy pénztárcánál nagyobb méretű poggyászuk van. A legfőbb feladat azonban, hogy mindezt könnyen kezelhető csomagban tálalják, amit a tapasztalatlan motoros is élvezhet, de a dinamizmusával a haladóknak sem okoz csalódást. A Honda nem titkolt szándéka ezzel a praktikus géppel, hogy még többen pártoljanak át négy kerékről két kerékre. Továbbá a 2013-ban Európa-szerte bevezetésre kerülő A2-es jogosí­tványt megszerzőket egy jó minőségű és élvezetes modellel segí­tsék tovább a motoros pályafutásuk során. Mindezt persze úgy, hogy egy hétköznapi ember is ki tudja fizetni anélkül, hogy bankot kellene rabolnia.

Motorok Honda NC700X

Első ránézésre kí­sértetiesen emlékeztet márkatársára, a Crossrunnerre, de teljesen biztosak lehetünk benne, hogy itt egészen másról van szó. Az NC tulajdonképpen egy új vázszerkezeten alapuló családot alkot, amelyben szerepel mostani tesztalanyunk és csupaszí­tott testvére, az NC700S is.

íœléspozí­ciónk, illetve a kormány elrendezése rendkí­vül barátságos. A mérnökök gondoltak az alacsonyabb pilótákra is, mint jómagam. Ugyanakkor a magasabb kollégák is pozití­van nyilatkoztak kényelméről. A motor súlyelosztása nem csak papí­ron mutat jól, de érezhetően megkönnyí­ti ide-oda terelgetését. A túra alatt egyszer sem éreztem kényelmetlennek a motort, és még csak nem is fáradtam el a nap végére.

A csővázas szerkezet és a kellemesre hangolt futómű együttese hihetetlen jól nyeli el az úegyenetlenségeket. Nyugodt szí­vvel áthajthatunk vele macskaköves úon, hisz a motor olyan elegáns komforttal siklik rajta végig, mintha méregdrága luxuslimuzinban ülnénk.

Tény, hogy ugyanez a gép akár egy lendületes szerpentinezésnél is méltó társunk lehet. Természetesen azért nem versenyfutóműről van szó, de egy kiadós kanyarvadászatba minden további nélkül belemehetünk és simán meglephetjük egy-két motoros társunkat.

A gazdaságosság szellemében készült a fékrendszer. Ezt mi sem mutatja jobban, minthogy az első és hátsó féktárcsát ugyanazon lemezdarabból vágták ki. Elöl és hátul is szimpla egyféknyerges szerkezetek látják el a feladatukat. Természetesen rendelhető lesz hozzá C-ABS is, ami csúszós úon és egyéb vészhelyzetben segí­ti a motorosokat. Én el tudtam volna viselni, hogy elöl dupla fék lassí­tsa a motort, de úgy gondolom, a jelenlegi megoldás is bőven megfelel majd mindenkinek.

Az NC700X praktikussága előtt fejet kellett hajtanom. A tank helyén jól megtermett csomagtartót találunk, í­gy egy plusz sisak meg se kottyan majd barátunknak, de egy egészséges méretű hátizsákot is minden zokszó nélkül elnyel. Ez bizony jó pár robogónak is becsületére válna. Az üzemanyagtartály betöltőnyí­lása az utasülés alatt kapott helyet.

Motorok Honda NC700X
Az üzemanyagtartály betöltőnyí­lását az

utasülés alatt kell keresni. A tradicionális

„tank” most csomagtárolási célt szolgál


A műszerfal minden szükséges adatot mutat, amit elvárhatunk, emellett könnyen áttekinthető. A digitális fordulatszámmérő a szokásosnál hamarabb eléri a végét, hisz a motor körülbelül 6500-as fordulatnál diszkrét tiltással jelzi felénk, hogy fölösleges tovább tekerni a markolatot. Ez a motor nem a tí­zezer feletti üvöltő fordulatszámokról szól, hanem az alacsony tartományban dolgozó nyomatékról. Ezt viszont meg kell hagyni, meglepő dinamizmussal teszi.

Ha a nyers adatokat szemügyre vesszük, elsőre bizonyára elkezdjük húzni a szánkat, hogy a fél száz lóerő körüli teljesí­tmény ugyan mire elég? Kétségeink azonban az első kigyorsí­táskor elszállnak, mivel a blokk alacsony fordulatról érkező nyomatéka kifejezetten jól mozgatja az új modellt. A teszt alatt sokat próbálgattuk az NC700X dinamizmusát, és kezdeti kételyeim örömteljes mosollyal váltak köddé. Ugyanennek a tulajdonságnak köszönhetjük, hogy nem szükséges folyton munkálkodni a váltóval azért, hogy lendületben maradjunk. Akár visszaváltások nélkül is ki tudjuk kerülni az előttünk lassabban közlekedő járműveket. A sebességváltó hozza az elvártakat. Könnyen jár, precí­z és a fokozatokat is nagyon jól eltalálták.

Persze legyünk megfontoltak, mert a hazánkban megengedett legnagyobb sebesség fölött már nem ugrik olyan óriásit a gép, mint mondjuk nullától százig, de talán ez nem is akkora baj. A tesztú tapasztalatai szerint a motor gyakorlati végsebessége nem ad okot panaszra, hiszen 190 km/h fölött van. Ez nem annyira lényeges szempont, de a kétkedőknek ezt sem árt tudni.

Gondoljunk csak bele, hogy városi közlekedésben milyen áldás lehet ez a motor, főleg ha még azt is figyelembe vesszük, mennyire gazdaságos a blokkja. A gyári fogyasztási adatok nem csak reálisak, de megkockáztatom, hogy egy kis odafigyeléssel akár csökkenthetőek is. A nap végén – velem együtt – minden kolléga kerek 4 litert realizált. A körülményeket tekintve ez igen kedvező adat, mivel a tesztünk alatt nem a takarékoskodás volt az elsődleges célunk.

Honda NC700X kiegészí­tők
A Honda NC700X alapverziója kis költéssel látványos világvándorrá alakí­tható. A Honda szokásos kiegészí­tői mellett találunk morcosí­tó LED-es ködlámpákat, szigorú bukókeretet, magasí­tott szélvédőt, légterelőket a láb védelmére és páncélhatású dekorpaneleket, melyek a szintén opcionálisan megvásárolható hátsó és oldaldobozok mellett a tankborí­tás két oldalát dí­szí­ti. Remélhetőleg az NC700X vásárlója számára a biztonság legalább olyan fontos lesz, mint a látványos megjelenés. Ehhez – 150 000 Ft felárért C-ABS-t, azaz kombinált fékrendszert vásárolhatnak, illetve aki a legextrább NC-t akarja birtokolni, az plusz 250 000 Ft-ért DCT váltóval is rendelheti.

Motorok Honda NC700XMotorok Honda NC700X