Honda CBR300R – A mérges kistestvér

A Honda kis sportmotorja nagyobb motorral és több lóerővel hódit.

Bár az új CBR300R-t már bemutatták már kí­nai CIMAMotor Show-n, az európai közönség most találkozhat először a belépő szintű sportgéppel, ahol minden adatot és részletet nyilvánosságra hoztak.

 

 

A CBR250R-t leváltó modell 37 köbcentivel nagyobb elődjéhez képest, külsejét pedig egyértelműen a CBR1000RR inspirálta. Mint azt tudni lehetett, a 286 köbcentit úgy érték el a Honda mérnökei, hogy a 250-es löketét 8mm-rel 63-re növelték, mí­g a furat maradt 76mm. A motor í­gy 30,4 lóerőt teljesí­t 8500-as fordulaton, nyomatéka pedig 27 Nm 7250-en. Összehasonlí­tásképp, a CBR250R 26 lóerőt és 24 Nm-t tudott.

 

 

Hogy ellensúlyozzák a nagyobb löketet, a motor nehezebb kiegyenlí­tőtengelyt kapott, és a motorbakok is erősebbek, hogy elbí­rják a vibrációt. A Honda átprogramozta a PGM-FI rendszert is, hogy a gázreakció illeszkedjen az új fordulatszámtartományhoz. A gyár szerint a CBR300R 12,8 literes tankja 390 kilométerre elég, ami 3,33 literes fogyasztást jelent. íœlésmagassága megegyezik a CBR250R-ével (784 mm), de keskenyebb az ülése, í­gy könnyebb letenni a lábunkat.

 

 

A lengéscsillapí­tásról egy 37mm-es teleszkópos villa és egy Pro-Link monoshock rugóstag gondoskodik. Elöl kétdugattyús, 296mm-es, hátul egy egydugattyús, 220mm-es tárcsa felel a megállásért. A CBR250R-rel ellentétben a 300R-en az ABS már szériafelszerelés.