Harley-Davidson Street Glide Special (2016)

Kipróbáltuk a Harley-Davidson kibérelhető Street Glide-ját

Határozottan emlékszem még a pillanatra, amikor két éve, az akkor hatalmas újdonságként ünnepelt, folyadékhűtéses Electra Glide Ultra Limited tesztjén utasostul majdnem felborultam. Egy apró kavicsokkal alattomosan beszórt kereszteződésben akartam megállni, a talpam természetesen megcsúszott, a 414 kg-os monstrum pedig azonnal lendült jobbra, hogy szépen az oldalára feküdjön.

 

Némileg magamat is meglepve, sikerült visszahoznom függőleges helyzetbe, amihez combból, vállból, derékból és még alkarból is óriási munkát kellett végeznem – másnap természetesen volt izomlázam.

 

Meg is állapí­tottam, hogy ez a méret nekem sok. A fejedelmi kényelem tetszett, a rádió nagyon jól szól, a szélvédő pazar és a navigáció is hasznos. Csak hát a tömeg… Valahogy úgy lenne jó, ha ugyanezt eggyel kisebben is kipróbálhatnám.

 

Telt-múlt az idő és közben megfordult a kezeim között vagy fél tucat Harley, de a Street Glide nem. Pedig pont az lett volna a tí­pus, amelyik már kezelhető méretű de még közel áll az Ultrákhoz.

 

így aztán most, a Harley-Davidson Budapest bérlési programjának beindulásával egybekötött sajtóteszten ragaszkodtam hozzá, hogy végre pótoljam a hiányt és átvessem lábam a denevéridomos baggeren.

 

Motorok Tesztek galériája Harley-Davidson Street Glide Special (2016)
A legjobb a négy közül? – galéria


Elegáns, de nem hivalkodó


Metálfekete fényezés és sok króm – a nagy formák szépen mutatnak ebben a kombinációban, és nem tűnnek giccsesnek. Inkább a méretes, német luxusautókat jutatják eszembe. Minden pontja vaskos és erőt sugárzó. A közel 1700 köbcentis V2-es pedig igazi dí­szként ragyog a közepében.

 

Motorok Tesztek galériája Harley-Davidson Street Glide Special (2016)Rotyog is meg nem is

 

A hangja? Hát… azt gondoltam durvább lesz, de a gyári csövek most is túl jól tompí­tanak. Azért van az a fordulatszám – jellemzően 1500 és 3000 között –, ahol egész élvezhetően rotyog és gázelvételre egyet-egyet pukkan, de azért lehetne ezen még csiszolni. Magasan viszont kisimul és gyakorlatilag egy alig vibráló, kényelmes utazómotorrá változik, ami a könnyű kuplungjával, határozottan kattanó váltójával és extraként háttámlával felszerelt utasülésével naphossznyi motorozásokat kí­nál. Az embernek nincs más dolga, mint belőni a navigációt és felhangosí­tani a rádiót. ínyencek a tempómatot is izzí­thatják, hogy tökéletes legyen a lazulás.

 

Szerencsére, akkor sincs baj, ha a fékezni kell. Csak simán az óriási buszpedált megtaposva is komoly lassulás érhető el, de igazán akkor érezzük, hogy ekét dob mögénk a Street Glide, ha az első dupla tárcsát is bevetjük. Ilyenkor látványosan összeül a felfüggesztése, és szinte felgyűri az aszfaltot.

 

Egyes és kettes, vagy kettes és hármas?


Lévén, hogy a rögtönzött túrán a másik három kibérelhető gép közül kettőnek, a Forty-Eightnek és a Fat Bobnak nem volt értelmezhető szélvédelme, nem forszí­roztuk túlzottan a tempót. Meg persze az is segí­tett a lovak fékentartásában, hogy néhány kanyarban még ott lapult a korábbi viharokban lefolyt sártenger maradéka.

 

Motorok Tesztek galériája Harley-Davidson Street Glide Special (2016)Voltméter, navigáció, rádió, kulcsnélküli indí­tás és 12V-os töltő, mi kell még? – maximum egy jobban működő fokozatkijelző és egy hagyományos index

 

Azért í­gy is jutott lehetőség bőven kiélvezni a közül 140 newtonméternyi nyomatékot. Annak ellenére, hogy azt gondoltam, a kanyarokban esetleges lesz. Nem kis meglepetésemre szépen engedelmeskedett az utasí­tásoknak és nem kellett különösebb birkózni a kormánnyal még a szűkebb fordulókban sem. Egyedül az automatikusan kikapcsolódó irányjelzőkkel és a fokozatkijelzővel nem sikerült megbarátkozni. Utóbbi egyrészt nagyon kicsi, másrészt csak akkor mutatja a konkrét állást, ha a kuplung nincs behúzva. így aztán, amikor pont nagyon kí­váncsi lennék rá, mert egy hirtelen megállásnál lányos zavaromban nem tudom, hogy egyes és kettes, vagy kettes és hármas között kalimpálok, akkor nem segí­t.

 

Mindezek ellenére a Street Glide-dal könnyű szerelembe esni. Egyedül a durván 8,5 milliós vételárával lenne nehéz megbékülni, de hát a luxus és a márkanév az mindig nagyon drága.