GSX-R 1100 Streetfighter – Yellow Teril

Ugrásra készen lapuló izmos testén egyetlen deka felesleg sincs. Olyan, akár egy állandóan tisztogatott, életveszélyes fegyver. Igazi streetfighter. Neve: Yellow terrile – a Sárga veszedelem, vagy a Veszett Sárga

A Veszett Sárga rendszeres látogatója a német Fighteramanak, a streetfighter gépek évente megrendezett találkozójának, ahová nem egyedül jár. A vagányok keresik egymás társaságát, sokszor gangekbe tömörülnek. Ők a Stretfighters Fanatic, a magyar brancs. A német rendezők már jól ismerik őket és gépeiket. Mindig is a Fighterama fénypontjának számí­tottak. Motorjaik kilógnak a sorból. Ott, ahol a legtöbb riválisuk egyen farokidommal fenyegeti a csillagos eget és szörnypofa fejidommal rémí­tgeti a négyéves gyerekeket (valamint a fejlettebb esztétikai érzékkel megáldott felnőtteket), ott a magyar gépek kézi munkával, érdekes technikai megoldásokkal vonzanak érdeklődő pillantásokat. Lassan külön stí­lust teremtenek.

Szikora András harcosának alapját egy 1991-es Suzuki GSX-R 1100-as erőforrása jelentette, amelyet az imolai börzén potom összegért szerzett meg.

GSX-R 1100 Streetfighter

Olyan motor épí­tése volt a cél, amilyet neves külföldi kiállí­tásokon sem igen lehet látni. Az olaj-, levegőhűtéses GSX-R-blokk és a Ducati-futómű párosí­tása valóban egyedi dolgot szült. Az eredmény egy nagyon kompakt, rövid, az eredetinél 16 cm-rel rövidebb tengelytávolságú gép. Hamisí­tatlan streetfighter lett.

GSX-R 1100 Streetfighter

Az ultrarövid tengelytáv tehát az eredeti vázból és egy Ducati 996 Senna futóművéből jött össze. A rendkí­vül impozáns, egykarú lengővilla – amely í­gy nem is villa – szélesí­tett, 10 colos Brembo felnit vezet, melyet egy 6,5 és egy 3,5 colos felniből dupla körmös illesztéssel és hegesztéssel készí­tettek. A hegesztés után csiszolták, polí­rozták és centí­rozták. Érdekessége még, hogy tökéletesen középen fut, már csak ennyiben is különbözik a hagyományos német tucatmunkáktól. Emlí­tést érdemel továbbá a központi rugóstag sajátos értelmezésben (fölül a himbarendszer) elkészí­tett felfogatása, mely a vésztői NA Racing, pontosabban Nagy írpi munkája. Az első futómű még nincs teljesen készen, bár az alsó villahí­d már egyedi, mart változat, a felső azonban még egy Hayabusából származik.

GSX-R 1100 Streetfighter

Tudják, már Montecuccoli is megmondta: háborúhoz – ha már egyszer streetfighterről van szó – három dolog kell: pénz, pénz és pénz. Az egyelőre tehát még felemás villahidak a Ducati 996-os eredeti Öhlins teleszkóppárját markolják és az eredeti Brembo kereket vezetik, melynek lassí­tásáról a customizer körökben jól ismert, kétszer hatdugattyús Billet féknyergek gondoskodnak felettébb kielégí­tő hatásfokkal. A tí­zliteres üzemanyagtartály a légbeömlőkkel együtt a Nagy Misi-féle Lowlander Cyclesnél készült fémlemezből. A tank ülés felőöli részén egy szögletes körvonalú homorulat található. Ez a homorulat ad helyet a tulajdonos szeme fényének, megkülönböztetett figyelemmel kezelt testtájának – ha értik kedves Olvasóink, hogy mire gondolunk. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy a tank homorulatát a tulajdonos anatómiája követelte ki magának. A plexiborí­tású, átlátszó kuplung- és gyújtásdekni a domaszéki Balogh Jenő munkája, aki Kosztya barátjával egyetemben egyben a hazai sterrtfighter stí­lus szellemi atyjának is tekinthető. A Veszett Sárga hasidoma egyedi gyártású, leömlője a Vance&Hinestól való, a dob saját készí­tésű. Olyan vékony falú, hogy beindí­tás után nem sokkal már vörösen izzik. A 150 lóerőre saccolt teljesí­tmény elérésében a 40 mm-es, sí­ktolattyús karburátorok is szerepet játszanak.

Az egyenes törzsű, de hegyes térdszögű streetfighteres üléspozí­ciót az egyenes kormány mellett az excenteres, állí­tható PP lábtartók adják. A fényezésért Daka Jocónak jár köszönet.