Gilera Stalker Nkd – Margit hí­d lezárva

Kész borzalom, ami manapság a budapesti közlekedésben tapasztalható. Lezárások a 4-es metró miatt, felbontások, felújí­tások és a kegyelemdöfés: lezárták a Margit hidat.

Mit tehet az, aki eddig az autó mellett tette le a voksát, és nincs motoros jogosí­tványa? íœljön robogóra! A kí­nálat egyik legpofásabb darabja, a Stalker Nkd (magyarul: meztelen cserkész) vagány formáját éppen csupaszsága adja.

Motorok Gilera Stalker Naked

A Gilera legolcsóbb 50-ese már régóta fut ezen a néven, a lekopasztott verzió azonban alig egy éve kapható. A tervezők már-már túlságosan üresnek találhatták, í­gy az idomokba süllyesztett indexek eredeti helyét perforált lemezzel befedték, és klasszikus száras irányjelzőket szereltek előre és hátra, legyen, ami izgalmat visz a formába. A kónuszos kormányra szerelt kinyúló tükrökben a kilátás kifogástalan, de alaposan megszélesí­ti az egyébként keskeny kis robogót. Valószí­nűleg a vétel után az első beruházásom két rövidebb szárú visszapillantó lenne. A piros varrással megbolondí­tott ülés 815 mm-ével kicsit magas, de a könnyű test miatt ez mégsem zavaró. A szélvédelem szép időben egy szikrányit sem hiányzik, lévén 45 km/h a megengedett sebessége, és a korlátozásoknak megfelelően fojtott gép alig lépi ezt túl.

A Piaggio kétütemű blokkja számos modellben bizonyí­tott már, és még mindig piacképes, bár a négyütemű társak szinte szagtalanra szűrt véggázaival szemben a jellegzetes kétütemű füstöt nem nélkülözi. Gázadásra késlekedés nélkül reagál, nincs bosszantó holtidő induláskor, miközben arra várunk, hogy felpörögjön a motor.

A 12-es kerekeknek hála (az alapváltozaton csak 10-esek vannak) nem kilátástalan lélekvesztő a Stalker, ráadásul a ballonos gumik a futómű segí­tségére sietnek az aszfalthiányok leküzdésében. Ennek ellenére a Stalker lágy rugózásúnak véletlen sem mondható, viszont irányí­thatósága egészen kellemes perceket okoz. Elöl fordí­tott teleszkópok árulkodnak, hogy nem árt sportosan viszonyulni a kismotorhoz. Gyors kanyarban a vaskos gumik miatt kicsit kúszik, de ez kordában tartható ennél a végsebességnél. Az első fék hatékonysága tesztmotorunkon hagyott maga után kí­vánnivalót, a tompa érzést remélhetőleg csak azt okozta, hogy a robogóban alig néhány száz kilométer volt, ezzel szemben a hátsó dobfék mindig kisegí­tett.