Gigamachine Aluracer – Kettős természet

Keveredik benne a retró és a modernitás, a régi és az új, a tradicionális és a high-tech újdonság. Számí­tógéppel tervezték, kalapáccsal gyártották.

Az Alu Racer végre valami más, mint amit a customműhelyektől megszoktunk. Már csak azért is, mert fogatot viszonylag ritkán épí­tenek a customizerek. Amennyiben állí­tásunk igaz, akkor a Gigamachine, a hazai motorépí­tés egyik kulcsszereplője máris elérte célját, amely nem volt más, mint hogy kerékre állí­tsanak egy szokatlan, feltűnést keltő alkotást.

 

Motorok Custom sarok Gigamachine Aluracer

Kattintson a képre a galériához

 

Az ötlet három éve született meg, és lassan kristályosodott ki annyira, hogy már észre lehetett venni: ennek a gondolatnak három kereke van. Aztán ahogy tovább tisztult a kép, már az is látszott, hogy kettős természetű lesz, hiszen lesz benne valami régies, és lesz benne valami letagadhatatlanul modern. Aztán idővel az is megfogalmazódott, hogy alumí­niumból lesz, az elképzelés kezdett határozottabb formát ölteni. A végső forma eddig szokatlan módon született meg – a Gigamachine legalábbis most használt először számí­tógépet egy munkájának megtervezéséhez. Mint bevallották, rengeteget segí­tett nekik, bár a mai napig kissé idegennek tartják a CAD-del való tervezést a motorépí­tés világától. A munkafolyamatokat azonban meggyorsí­totta, hogy nem az alumí­niumlemezek kalapálása, tucatnyi próbálkozás során született meg a forma, hanem virtuálisan, amit már csak le kellett másolni, vagyis létre kellett hozni a tervet materiális valóságában. Egyébként hadd áruljuk el, még í­gy is rengeteg időt töltöttek el tervezgetéssel – csak még nem a műhelyben, hanem monitor előtt. Ha úgy tetszik, már ekkor megmutatkozott az Alu Racer kettős természete, hiszen számí­tógépen formálódott meg, és kézi munkával, kalapács és görgős henger alatt született meg.

 

Motorok Custom sarok Gigamachine Aluracerígy kell kinéznie egy világbajnoki hatodik helyezett motornak. Egyéniség és konzekvencia a stí­luselemek alkalmazásánál

 

A Gigamachine motorálmodói már korábbi munkáik során beleszerettek az alumí­niumba, mint anyagba, nem volt hát kétséges, hogy ebből készül az újdonság. Vonzódnak a retró műfaj felé is, és egyszer csak azt vették észre, hogy az 1920-30-as évek szivar alakú versenyautóinak és a hotrodoknak a formái néznek rájuk vissza a monitorról.
A feladat gyakorlati része egy Pannónia oldalkocsi vázának és egy Harley-Davidson Night Trainnek a beszerzésével folytatódott. A motorról eleve tudták, hogy a váz és a blokk marad, a többi részét újra gyártják, a Pannónia-vázat azonban alapnak tekintették – ezt egyébként gyakran használják azok, akik oldalkocsis épí­tésére adják a fejüket –, mindössze megerősí­tették pár helyen, és inkább a felépí­tményt igazí­tották a vázhoz, mint fordí­tva.
Az oldschool hatást öntött alumí­niumfelnivel és brutál vastag gumikkal oldották. A motor hátul 240-es, elöl 150-es papucsokat visel, ugyanolyat, mint az oldalkocsi felnije.

 

Motorok Custom sarok Gigamachine AluracerMotorok Custom sarok Gigamachine Aluracer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

###

 

A múltra utal a motor vázának szabadon hagyott gerincrésze és a kétoldali, osztott üzemanyagtank is. A fényezéssel szándékosan visszafogottan bántak, a fogat jelentős részénél látható maradt a nyers alumí­nium, ahogyan egykor a versenyautóknál és repülőknél is gyakran előfordult. A főbb egységeket hozzájuk illő perifériákkal egészí­tették ki, mint a széles, lapos kormány, a springervilla. A tank lemezes légbeömlő-imitációjának eleme megismétlődik a páros leghangsúlyosabb pontján, az oldalkocsi elején mint hűtőrács, hasonló mintát találunk a fényszóró fényterelő lemezeinél, de még a kormányon dí­szelgő fékfolyadéktartálynál is.

 

Motorok Custom sarok Gigamachine Aluracer

 

Az egység optikailag késznek mondható, de még zajlik a geometria beállí­tása, a finomhangolás a jobb vezethetőség érdekében. Az Alu Racer jelenleg keresi gazdáját, amit valószí­nűleg nem lesz nehéz megtalálnia, hiszen kategóriájában idén megnyerte a Magyar Motorépí­tő Bajnokságot, az esseni motorépí­tő-világbajnokságon pedig hatodik helyezést ért el.

 

Motorok Custom sarok Gigamachine Aluracer

Az Aluracer ugyan kiállí­tási motornak készült, de ez nem jelenti azt, hogy motorozhatatlan lenne. Leendő gazdája közúon is használhatja majd