Giera Ice – Ice,Ice Baby

Mikor azt hittük, hogy már minden elképzelhetõt láttunk a robogó mûfajában, jön egy olasz gyártó, és valami eddig teljesen elképzelhetetlent mutat be.


Tavaly a Yamaha olaszországi gyárában kitalálták a Slidert mint pucér robogót, most a Piaggio kontrázott és kihozta a

Gilera Ice-t, amelynek olyanok a formái, akár a jégkristályok az ablakon.

De az Ice legmeglepõbb része a váza. Elõször úgy gondoltuk, hogy alumí­niumöntvénybõl van, de most, hogy itt áll elõttünk a tesztgép, meggyõzõdhetünk arról, hogy hátsó része – a legjobb Piaggio tradí­ció szerint – sajtolt lemezbõl készült, az eleje pedig egy szép vastag központi acélcsõbõl. így olyan merev lett, hogy minden eddigi robogót – még a Runnert is – simán sarokba szorí­that. De a merevség csak az érem egyik oldala. A másik hihetetlen kezessége, amely annak köszönhetõ, hogy az Ice-ról lehagytak majdnem minden idomot, és a tömege a gép középvonalában összpontosul. Ezenfelül nagyon sportosan haladhatunk az Ice-szal, mivel ballonos, 10 colos kerekei ellenére a futómûve nagyon feszesre hangolt, és nagyon pontos visszajelzéseket ad.

Viszont az ülés párnázása ugyanilyen feszesnek, vagy még inkább keménynek mondható – igencsak pontosan továbbí­tja a popométernek az úfelület minden minõségi változását, ami hosszú távon minden, csak nem kényelmes. Sportos menettulajdonságaihoz a harapós fékek is jól illenek, kár, hogy a gazdasági osztály drágállotta az eredetileg tervezett hátsó tárcsaféket, mert bizony a dobfék érezhetõen hamarabb elfárad, mint az elsõ hidraulikus tárcsa.


A jég hûsí­tõ hatásáról ismert, és az Ice is jobban frissí­t, mint akármelyik másik robogó. A vezetõ lábára egyenesen rálapátolja a menetszelet, és akit zavarna az a kis mûanyag védõlemez az elsõ kerék mögött, hát azt is leszerelheti. Az új Gilera a lábizzadás leghatékonyabb ellenszere az eddig ismert áfiumok közül. Egyben az is biztos, hogy télen a leghatásosabb láblefagyasztók egyike lesz.

Annak ellenére, hogy a jég szilárd halmazállapotú ví­z, az Ice erõforrásánál mégis a léghûtés mellett döntöttek. De nem valami elfekvõ léghûtéses kétütemût választottak, hanem a Piaggio új generációs, csökkentett fogyasztású erõforrását. Ez 3 literes tesztfogyasztásával igazolta, hogy az olaszok nem csak í­gérgetésbõl vizsgáznak jelesre.

 

A felszereltség terén is csak cool megoldásokat találunk az Ice-on. A csomagtartó úgy tûnik nem cool, ezért kihagyták, viszont van egy kis „kesztyûtartó” az orridom bal oldalán, ami a gyújtáskulcs megnyomására nyí­lik. A mûszerfal meg a kristályok csúcsa – a folyadékkristályoké. A jég is akkor csillog a legszebben, ha megvilágí­tják, ezért az Ice a robogókon található fényszórók egyik legjobbikát kapta.

Az Ice nem tartozik a józan, praktikus robogók közé, mégis olyan cool, hogy a legforróbb nyárban is üdí­tõen hat.