EH*line EF06 elektromos női kerékpár – Az intelligens bicikli

Egyedül én járok munkába egy MTB biciklivel. Nem szeretek róla beszélni: kirakhatnék egy rokkantmatricát is a kerékpáromra, nem súlyos, csak kellemetlen. Tehát nem vagyok száz. így aztán még jobban érdekelt, milyen közlekedni az intelligens csodabiciklivel.

Nem bí­rtam magammal, már a szerkesztőség irodájában ráültem – kicsit kipróbálom, gondoltam. Az első óvatos pedálmozdulat után működésbe lépett az első kerékagyba épí­tett elektromos motor, í­gy majdnem egy bicikliző medve alakú rombolást okoztam a falon. Jobbnak láttam, ha ez után a szabadban folytatom.

Eddig csak hí­rből ismertem az elektromos rásegí­tésű kerékpárokat, most végre alaposan szemügyre vehettem egyet. Erősí­tett, vastag váz, az akku ügyesen elhelyezve a csomagtartó alatt. Tartottam tőle, hogy túl magasan lesz a súlypontja, de félelmem alaptalan volt, ezt nem éreztem a próbautak során.

A felszereltség nem sok, de éppen elég

Az első kerék gyorszáras, az első kerékagyba épí­tették az elektromotort. A kormány jó széles, és állí­tható. Háromfokozatú kerékagyváltóval szerelték fel, első, hátsó és kontrafék is van rajta. Az LCD kijelző rendkí­vül egyszerű, nem kell köbgyököt vonnom a lábujjaimon is, hogy megfejtsem. A műszer információt nyújt az akku töltöttségéről, az üzemmódról és a rásegí­tés fokozatáról. Ez utóbbi menet közben is könnyen állí­tható. A gumik lehetnének kicsit vastagabbak, ezt a próba során is éreztem, szerintem jót tenne a menetstabilitásnak – ám a villanymotornak pluszterhelést jelentenének. Lámpák elöl és hátul kötelezően, ezek nem az akkuból nyerik az energiát, hanem elemmel működnek. Az ülés nagy és kényelmes, főleg egy sportnyereg után. Az akkumulátorhoz természetesen töltő is jár, 1/3-os töltöttségről négy óra alatt sikerült teljesen feltölteni.

Mivel a fékezési energia egy részét a rendszer visszatáplálja a telepekbe, négy nap használat után sem sikerült teljesen kisütnöm. Ha nem használjuk, soha ne felejtsük el kikapcsolni, próbaképp bekapcsolva hagytam egy éjszakára. Reggelre nagyot esett a töltés, de a munkába vezető rövid, 5 km-es úon összeszedte magát.


Első próbaú: egyre szélesebb vigyor

Elindulás után óvatosan próbálgattam a sebességfokozatokat és a rásegí­tés erejét, amire nagyon hamar rá lehet érezni. Gyakorlatilag a fokozatoknak megfelelő időt segí­t rá. Egyesben rövidebben, hármasban hosszabban. Nekem a legmagasabb rásegí­tési fokozatban működött a legjobban, ezzel tudtam a legkényelmesebben közlekedni. Az első piros lámpa után érezni igazán a lényeget. Hagyományos kerékpárral tilos jelzésnél veszí­tek a sebességemből, visszaváltás, megállás, utána megint tekerhetek, mire elérem az ideális sebességet. Nos, az ECO Line-nal elindulva nem kellett erőből taposnom a pedálokat, pillanatok alatt visszagyorsultam.

Az elektromotor menet közben is jól együttműködik a kerékpárossal, pont akkor és pont annyit segí­t, amennyi kell. Enyhe lejtőn gyorsabban haladva már nem támogatott ennyire, apró bosszúságként ért, hogy a pedálról le-lecsúszott a lábam – a legmagasabb fokozat lehetne hosszabb.

Tartottam a kanyaroktól. Mi lesz, ha pont rosszkor kezd el dolgozni a motor, biztosan kiránt az í­vről. Ezt azonban megúsztam, teljesen normálisan lehet vele kanyarodni, igaz, extrém próbáknak nem vetettem alá, tehát direkt nem tekertem bele éles fordulókba, de nem is óvatoskodtam.

Hegyre fel!

A Szabadság hí­don átérve az Erzsébet hí­d budai hí­dfője, onnét pedig a BAH csomópont felé vettem az irányt. Meredek és hosszú emelkedő. Nem túl erős tempóban indultam neki, de jól tudtam haladni. Észrevettem egy, a heggyel küzdő kollégát. Még messze volt tőlem, gondoltam, itt az idő. Teljes erővel tekertem a pedált hármas fokozatban, maximális rásegí­téssel. Jólesően, folyamatosan dolgozott az elektromos motor is, pillanatok alatt elhúztam mellette. Kezdtem hasonlí­tani a vidám motorosra. Legalábbis a muslincákat és a fogakat illetően.

Az összes nehézséget belerakták

Remélem, senki nem látta, amikor hazaérkezvén fölkí­nlódtam a lépcsőkön. Az elektromos kerékpár nagyon nehéz. Igazából csak földszinten lakóknak praktikus. A következő kipróbáláskor a túlsúly érezhető volt az akku nélküli üzemmódban is. Sí­k terepen nem volt túlságosan nehéz a haladás, enyhe emelkedőn viszont már érezhető volt. Szerencse, hogy az akkumulátor sokáig bí­rja. Ennek ellenére nem egy segédmotoros kerékpár érzetét kelti, élvezhető biciklis érzés vele a tekerés. Majdnem, mint a hagyományos kerékpározás.

galéria EH*line EF06 elektromos nõi kerékpár
Kattintson a képre a galériához



EH*line EF06
Első kerékagyba integrált elektromos motor, alumí­niumváz,

RST állí­tható első teleszkóp, könnyűfém túracsomagtartó,

termoplasztik sárvédő, teljesen burkolt láncvédő,

V fékek, kivehető, hordozható akkumulátor, rejtett

bovdenelvezetés, szerszám nélküli kormánypozí­ció-állí­tás

Motor 250 W-os villanymotor

Akkumulátor 36 V/10 Ah lí­tium

Váltó Shimano TX51 7 sebesség

Sebességszabályozó 3 fokozat

Emelkedési szög 15%

Hatótávolság 45 km

Terhelhetőség 110 kg

Kerékméret 28“

Vázméret 28 hüvelyk

Tömeg 27 kg

ír 462 000 Ft (Leier Eco-Line Kft.)