Ducati Multistrada 1200 S

Nem akart GS-klónná válni, inkább saját géposztályt teremtett, és ezzel nagyon jól járt. Annyira, hogy most már neki van egy bajor hasonmása. A Ducati Multistradának immár a harmadik generációja született meg.

…A városhatárnál aztán visszaváltás nélkül adhatunk gázt. Hoppá, ez az állí­tólagos nagyobb nyomaték? Oké, a Testastretta sosem volt alul igazán nyomatékos, de a teljesí­tménydiagramra vetett pillantás elárulja: ahol a 2014-es kiadás egyenletes nyomaték- és teljesí­tménynövekedéssel örvendeztetett meg, ott a 2015-ös DVT-Ducati meglepő visszaesést tanúsí­t majdnem 6000/min fordulatig. Amilyen sokat í­gérő a változtatható szelepvezérlés elve papí­ron, a jobb menetkultúrán kí­vül nem igazán láttuk előnyét…

 

 

…Egyáltalán nem szintetikus ugyanakkor az a hihetetlen tűzijáték, amelyet a kéthengeres erőforrás a 6000-es jel fölött produkál. Elképesztő superbike-izmokat fitogtat. Az előbb még Bruce Banner, most viszont már Hulk hörög és rohan bőszen a leszabályzó felé. Jó, a megnövelt maximális nyomatékot szí­vesebben keresnénk valamivel lejjebb a fordulatszámlétrán, és a prospektusban szereplő 160 lóerőből is csak 152 maradt a forgalmiban (a mérőpadon 150), de fent a Multistrada továbbra is könnyedén maga mögé utasí­t bármilyen erős turbóval feltuningolt dí­zelcsodát…

 

A teljes anyagot a Motorrevü 2015/10-es számában olvashatja!

 

Előfizetői akcióinkról ezen a linken tájékozódhat