Az új Monster szakít a hagyományokkal, és vízhűtéses blokkal érkezik. De ezzel nincs vége az újításoknak.
Miután a Ducati már az EICMA előtt bemutatta a 1199 Superleggerát, a kiállítás nagy durranását egyértelműen a régóta várt Monster 1200 jelenti.
A Ducati búcsú int a Monster léghűtéses v-twinjének és visszanyúl az időben, ahonnan előhúzza az S4/S4R páros vízhűtéses, 11 fokos Testastretta blokkját, ami a Multistrada 1200-ban és a Diavelben is sikerrel teljesít.
De nem csak a vízhűtéses motor lepheti meg a hardkór rajongókat, a Monster 1200 ugyanis követi a Ducati új vázépítési elvét, amit az 1199 Panigalén is láthattunk. Csakúgy, mint ott, az acél térhálós váz és acél segédváz közvetlenül a hengerfejhez csatlakozik.
Túrázók örülhetnek, mert a Ducati a Monster történetének legnagyobb tankját szereli az új modellre, melybe így 17,5 liter benzin fér. A nyálelválasztást azonban alighanem a 8750-es fordulaton leadott 135 lóerő és a már 7250-nél rendelkezésre álló 159 Nm-es nyomaték indítja be.
Bár a kipufogó kivezetése talán szokatlan a szemnek, összességében a Monster 1200 egyszerre marad hű az elődjéhez és felel meg az új idők kívánalmainak.
Említésre méltó még az állítható magasságú banán-ülés, valamint a Panigalen láthatóhoz hasonló LCD kijelző. A 2014 márciusától kapható motor 13495 dollárért (2 960 000 forint) lesz megvásárolható az Egyesült íllamokban.