Ducati Monster 1200 – Ví­zisport

Az új Monster szakí­t a hagyományokkal, és ví­zhűtéses blokkal érkezik. De ezzel nincs vége az újí­tásoknak.

Miután a Ducati már az EICMA előtt bemutatta a 1199 Superleggerát, a kiállí­tás nagy durranását egyértelműen a régóta várt Monster 1200 jelenti.

A Ducati búcsú int a Monster léghűtéses v-twinjének és visszanyúl az időben, ahonnan előhúzza az S4/S4R páros ví­zhűtéses, 11 fokos Testastretta blokkját, ami a Multistrada 1200-ban és a Diavelben is sikerrel teljesí­t.

 

 

De nem csak a ví­zhűtéses motor lepheti meg a hardkór rajongókat, a Monster 1200 ugyanis követi a Ducati új vázépí­tési elvét, amit az 1199 Panigalén is láthattunk. Csakúgy, mint ott, az acél térhálós váz és acél segédváz közvetlenül a hengerfejhez csatlakozik.

Túrázók örülhetnek, mert a Ducati a Monster történetének legnagyobb tankját szereli az új modellre, melybe í­gy 17,5 liter benzin fér. A nyálelválasztást azonban alighanem a 8750-es fordulaton leadott 135 lóerő és a már 7250-nél rendelkezésre álló 159 Nm-es nyomaték indí­tja be.

Bár a kipufogó kivezetése talán szokatlan a szemnek, összességében a Monster 1200 egyszerre marad hű az elődjéhez és felel meg az új idők kí­vánalmainak.

Emlí­tésre méltó még az állí­tható magasságú banán-ülés, valamint a Panigalen láthatóhoz hasonló LCD kijelző. A 2014 márciusától kapható motor 13495 dollárért (2 960 000 forint) lesz megvásárolható az Egyesült íllamokban.