Európa egyik legszebb és legkorszerűbb vezetéstechnikai pályáját adták át 2012-ben Zsámbékon, ahol idén egy nagyon színes, az alapkurzustól a kétnapos tréningig ívelő motoros program indult el.
A drivingcamp kialakításában nemzetközi szakembergárda segédkezett – húsz év tapasztalat és a legmodernebb technológiák felhasználásával készült. Nem véletlenszerűen egymásra dobált akadályokból áll, hanem úgynevezett modulokból, szabadon kombinálható egységekből tevődik össze. Ennek a két focipályányi sík aszfalt is a része, ahol a motoros tréningek kötelező kellékeit, a kikerülendő bójákat fel lehet állítani, ám ezenfelül olyan extrák is vannak, mint a vízzel feltölthető aquaplaning-medence, a csúszós műgyantasáv, kanyarral kombinált lejtő, egy hatalmas körpálya és kőkemény off road gyakorlóegység.
Ráadásul mindezt egy úgynevezett országúmodul veszi körbe, egy olyan váltakozó ívű, szintkülönbségeket is felvonultató szakasz – lényegében egy komplett versenypálya, ahol remekül gyakorolhatók a nagy sebességű manőverek. A drivingcamp összes tréningjére ajánlott saját motorral érkezni – ennek egyszerű oka, hogy a legjobb azon a motoron megszerezni a rutint, amivel aztán a forgalomban is részt veszünk. Ráadásul ezzel két legyet is üthetünk egy csapásra, biztonságos körülmények között ismerhetjük ki járművünk képességeit, tapasztalhatjuk meg fékrendszerének, futóművének – és saját tudásunk határait.
A pálya modulokból áll, amelyek szabadon kombinálhatóak
A máshol megszokott, egymásra épülő szintek helyett itt a különböző tréningek az oktatás időtartamában térnek el egymástól, illetve abban, hogy mi minden fér bele az adott időkeretbe. A kínálat alján a Kompakt tréning található, ami mindössze négy óra ráfordítást kíván, elsősorban az alapokra fókuszál – egyensúlyi gyakorlatokból, lassú manőverezésből, szlalomból, kanyarvételi technikákból, illetve szűk helyen bemutatott feladatokból áll a tananyag. Ennél egy fokkal alaposabb a Standard program, ami már hat órán keresztül tart – a kompakthoz képest sokkal nagyobb figyelmet fordítanak az esetleges vészhelyzetek kezelésére. Ennek már részei a pallón és bukkanón bemutatott gyakorlatok, külön figyelmet szentelnek a nagy forgalomban szükséges technikáknak és a szűk és széles úon váltott ívű kanyarodásnak. Ezeken felül itt már foglalkoznak a fékezési technikákkal és a vészfékezéssel – ami továbbra is az egyik legfontosabb életmentő gyakorlat az elkerülés mellett.
Az Intenzív képzés nyolcórás, vagyis egész napos programot kínál. Az eddig tárgyaltakon felül a hirtelen felbukkanó akadályokkal, ívmódosítással, egyre nagyobb sebességű kikerüléssel fejleszthetik tudásukat a motorosok, illetve begyakorolhatják a hirtelen megcsúszó motor feletti uralom visszaszerzését. Ez utóbbi egyébként az a gyakorlat, amit más tréningeken szinte lehetetlen megtanulni, hiszen egyedül a drivingcamp rendelkezik motoros rántópaddal. Ez egy aszfaltba épített rendszer, ami kanyarodás közben megdobja a motorkerékpár hátulját érzésre pontosan olyan, mint amikor hirtelen megszűnik a tapadás, ám itt nagyon biztonságosan gyakorolhatjuk egyre nagyobb sebességgel.
A drivingcamp motoros képzésének a csúcsát a Profi tréning jelenti, ez már két egymást követő napot vesz igénybe, és elsősorban azoknak ajánlják, akik a lehető legjobban kihasználnák saját és a motorjuk fizikai lehetőségeit. Az előbbieknél sokkal mélyebben foglalkoznak az adott feladatokkal, a pályákat a legváltozatosabb módon kombinálják, illetve itt már megjelenik az úgynevezett időstressz alatti vezetés, vagyis a kirakott bóják között egyre nagyobb tempóra késztetik a motorosokat – és utána az ebből fakadó hibák számát redukálhatjuk. Ezeken felül készülnek egy új programmal is, ami a Speciális tréning névre hallgat: bár hatórás, sok elemet átemelnek az Intenzív szintről, többek között a rántópados gyakorlatot is. Erre a tavasszal induló képzésre december végéig lehet jelentkezni.