Benelli BN600GT és BN302 – 2014 olaszul

2014-es BN600GT-vel a túrázókat, a BN302-vel a fiatalokat célozza meg a Benelli.

A Benelli tartogat pár új modellt az idei EICMA-ra, melyek közül elsőként a 2014-es BN600GT-t mutatták be. A motor a tavaly megjelent BN600-ason alapul (melyet a Brembo fékek, Marzocchi villák és Sachs hátsó teleszkópok hozzáadása óta BN600R-nek hí­vak), ám itt ugyanazzal a 80 lovas sornégyessel a túrázókat akarják megszólí­tani.

Az alapjául szolgáló motorhoz hasonlóan a BN600GT is alumí­nium-acél vázas, 50mm-es villákkal, 17-es felnikkel, hátul 180-as gumival, elöl 320-as, hátul 260-as fékekkel.

2014 Benelli BN600GT


íœresen 222 kilós súlyával a kicsit átlagos BN600GT talán nem igér nagy izgalmakat, de a túrázók valószí­nűleg szeretni fogják a 27 literes tankját. A Benelli tehát a kezdőbb túrázókat célozta meg a motorral, melynek értékesí­tése 2014 közepén kezdődik, állí­tólag nagyon versenyképes áron.

 

A Benelli következő újdonsága a csöppnyi méretű, kéthengeres BN302, mely tovább kí­vánja szélesí­teni a márka vevőkörét a fiatalok irányába. A formaterv egyértelműen a BN600-ast idézi, kicsinyí­tett formában, a kezdőkre méretezve.

 

2014 Benelli BN302


Bár a gyártó a sajtóanyagban nem tért ki a motor méretére, gyaní­thatóan a 300-as parallel twin kéthengerest kapja a gép. Az mindenestre tudható, hogy a befecskendezéses blokk 36 lóerővel és 27 Nm-es nyomatékkal bí­r.

Akár a BN600GT esetében, a költséghatékonyság jegyében alap felszereltségű a motor. A 17-es felnik elöl 260-as, hátul 240-es tárcsákat kaptak, a gumik 120/70 és 160/60-asok. A BN302-es meglepően nagy, 17 literes tankkal érkezik. A méreteiről vagy a súlyáról egyelőre nincsenek adatok, de a motort elnézve úgy tűnik, talán túl nagy is lehet a kezdőknek, ami elég nagy hiba lenne a gyártó részéről.

Mint általában, árat most sem árult el a Benelli, bár azt tudjuk, hogy a motor fehér és narancssárga szí­nekben lesz választható, valamikor az év közepén.