Bemutató: Triumph Speed Triple 1200 RS

A számok sokszor többet mondanak a szavaknál, így van ez például az új Triumph Speed Triple 1200 RS esetében. Ezeket a lenyűgöző sarokszámokat a régi motorral soha nem lehetett volna elérni. Az új Speedy ennek megfelelő magabiztossággal érkezett a piacra. Üzenete a konkurenciának: kössétek fel a gatyátokat!

Sokáig tartott, rettentő sokáig. Annyira sokáig, hogy néhány Triple-rajongó már nem is igazán hitt benne. Az új, nagy és korszerű háromhengeres erőforrás iránti vágy legalább olyan régi Hinckley-ben, mint egy nagy brit szupersportgép iránti sóvárgás. Ezen valóban sokat elmélkedtek már a szigetországban. De aztán az 1000- es sportgépek eladásai egyre lassultak – és a Triumph vezetője, John Bloor legalábbis akkoriban ebben a géposztályban inkább Churchill mottóját követte, miszerint „No Sports“. A nagy Daytonával egyelőre a nagy Triple-t is elintézték.

De mit is jelent ebben a kontextusban, hogy „nagy“? Egy a szó szoros értelmében nagy erőforrásuk ugyebár már volt a régi jó háromhengeres személyében, amelynek gyökerei a T 509-ig nyúlnak vissza, legutolsó megjelenési formájában 1050 cm3-es lökettérfogattal és 150 lóerős teljesítménnyel. Viszont a méretei szerint is inkább terjedelmes volt, mint kompakt, és inkább súlyos, mint könnyű.

Itt is többet mondanak a számok, mint a szavak: az új, egykarú himbával működő erőforrás hét kilogrammal könnyebb, mint a régi, emelőtőkés konstrukció. Az összesen tíz kilogrammnyi tömegmegtakarítás majdnem háromnegyede az erőforrás könnyítésének köszönhető. A mérleg még lenyűgözőbb, ha figyelembe vesszük a megnövekedett lökettérfogatot is. Az új motor ugyanis pontosan 110 köbcentivel nagyobb az előző változatnál.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/05 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.