Bemutató: Red Baron – Yamaha, Győr

„A Red Baronnál a motor átadásával nem befejeződik a kapcsolat a vevővel, hanem valójában akkor kezdődik.”

Múlt számunkban Pusztai Gáborral, a Yamaha hazai értékesítési vezetőjével beszélgettünk, és azon a beszélgetésen elhangzott egy érdekes mondat, mely szerint az elmúlt év egyik legsikeresebb Yamaha-dílere a győri Red Baron üzlet volt. Aki ismeri a hazai motorkerékpáros piacot, annak itt és most azt a kérdést kell feltennie, hogy: – Jééé, a Red Baron? Majd rögtön hozzá kell tennie, hogy: – De hiszen a Red Baron egy használtmotor-kereskedés…

És itt jött a felismerés, hogy mióta utoljára írtunk a cégről, azóta felnőtt egy motoros generáció, de minimum generációnyian kezdtek motorozni. Olyanok, akiknek már nem feltétlenül egyértelmű a Red Baron üzletek piaci szerepe. Márpedig a Red Baron üzleti modellje egyedülálló a világon.

Palotási Péter: – Az 1972-ben a japán Hitoshi Sugiura által alapított vállalat, a Yamaha Auto Center üzletei Red Baron néven lettek ismertek, bár maga a cég csak 2004-ben vette fel ugyanezt a nevet. Mára Japánban 300 üzlete működik, emellett megtalálható Thaiföldön és Magyarországon is, ezzel ma a világ legnagyobb motorkerékpár-kiskereskedelmi lánca. Magyarországon első üzletét 1996-ban nyitotta Törökbálinton, melyet a pécsi, majd a győri üzlet megnyitása követett. A múlt évezred végén, vagyis a hőskorban a cég tevékenysége a nagytételben, konténerszám beszállított robogók értékesítésében merült ki, ugyanis éppen mobilizálódó országunk elképesztő mennyiségű 50-es robogót, jellemzően Yamaha Jogot és Honda Diót szippantott fel. Dübörgött a biznisz.

A piac telítődésével, a behozatali szabályok szigorodásával és a körülmények változásával csökkent a kereslet a konténeres áru iránt. Kezdett komolyabb igény kialakulni a minőségi kétkerekűek, a nagyobb köbcentis motorkerékpárok iránt, a Red Baron logikus lépésként tehát ezekkel bővítette kínálatát. Ez volt az emlékezetes 250-400-as japán belpiaci motorok időszaka. A behozatali szabályok további szigorodása azt eredményezte, hogy a cég gyakorlatilag felhagyott a használt motorok importjával. Működésének hangsúlyát a hazai piacon lévő használt motorok adásvételére helyezte azzal a kimondott céllal, hogy a legnagyobb használtmotor-kereskedéssé váljon. Valójában már a cél megfogalmazásakor az volt.

TÁMOGATOTT TARTALOM

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/05 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Red Baron, Mező János