Bemutató: KTM 1290 Super Duke RR

Az osztrákok az új 1290 Super Duke RR-rel a naked bike-ok sétaterévé kiáltották ki a versenypályát.

Idézet az 1290 Super Duke RR sajtószövegéből: „Egyértelmű: a BEAST elsődleges vadászterülete a versenypálya. Ez a kompromisszummentes hyper naked bike azért készült, hogy körrekordokat döntsön.“ Később pedig: „Ebben elsősorban a track és a vadonatúj performance menetprogramnak jut fontos szerep, amelyek megengedik a pilótának, hogy a hátsó kerék kipörgését, a gázvételt, a launch- controlt és a motor fékezőnyomaték-szabályozását majdnem teljesen szabadon választhassák meg.“ Őrület, nem? Márpedig az, amit a KTM-esek kitaláltak, mégpedig hogy a brutális 1290 Super Duke R-ből igazi pályamotort csináljanak.

A hatalmas erőforráson kívül mindenhez hozzányúltak – a gyors körök szolgálatában. Vajon túloznak a „Ready to Race“ szlogennel? Egyvalami ugyanis világos. Természetesen Mattighofenben a portástól a takarítónőig mindenki tudja, hogy egy burkolat – és ezáltal megfelelő aerodinamika – nélküli naked bike- nak nehéz dolga lesz a „körrekordok megdöntésével”. Azt, hogy ehhez többre van szükség egy megfelelő futóműnél és egy 180 lóerős, 1301 köbcentis V2-es erőforrásnál.

Elsősorban arra, hogy a pilóta összehúzhassa magát a fejidom mögött, hogy minél nagyobb sebességet érhessen el. Az is kell, hogy a fékezési zónákban és kanyarodáskor kellő nyomást tudjon kifejteni az első kerékre az alacsonyan felfogatott kormánycsutkák segítségével.

Az új Duke-nak ezekből egyik sincs meg. Pedig mindkettővel biztosan gyorsabb lenne. Pontosabban mondva, még gyorsabb. Itt van már maga az RR tömegteljesítménye: 180 kilogrammjának mindegyikére jut egy lóerő, ami egy rövid löketű gázmarkolattal robbanásszerűen idézhető elő.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/06 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.