Bemutató: BMW F 900 XR és F 900 R

Mint azt a BMW S 1000 XR példája is mutatja, sokszor csak egy hajszál választja el egymástól az őrületet és a józanságot. Ezentúl egy szinttel lejjebb is elérhető a bajor skizofrénia: kedvezőbb áron, de hasonlóan élvezetes formában, az új F 900 XR képében.

Mostanság nem a GS vagy az RS betűpár, hanem az XR – előtte S-szel és 1000-rel – fémjelzi azt a BMW-típust, amely két, látszólag összeegyeztethetetlen dolgot próbál meg közös nevezőre hozni. Szükségszerűen ezen érdekes öszvérnél köt ki mindenki, aki versenypályán és hegyi szerpentineken egyaránt jól használható kétkerekűt keres magának.

München azokra is gondolt, akik sportosnak sportos, de nem a legsportosabb ambíciókkal bírnak, és anyagilag sem vethetik el úgy a sulykot, mint a legtehetősebbek. Igényeikhez igazodva egy kategóriával lejjebb kínál megoldást nekik. A nagyobbik kivitelhez hasonlóan itt is naked bike, a szintén új és jócskán kihegyezett F 900 R adja az alapot.

A hardver azonos: 895 cm3 hengerűrtartalom, a motort teherviselő elemként magába olvasztó, merev hídváz és korszerű elektronika. Csak a külső és a gumikészlet teljesen más, ami áramvonalas lámpaidomot, állítható plexit, megnövelt rugóutakat, valamint kevésbé sportos, ezért sokrétűbben használható abroncsokat (Bridgestone S21 helyett Michelin Road 5 GT) jelent.

A GS-ektől eltérően az XR-eknél semmilyen szerepet nem játszik a terepalkalmasság. Itt is pusztán arra törekedett a BMW, hogy sokoldalúbb, egyszerűbb formában érvényesüljön az új F 900 R igencsak sportos DNA-ja. Ennek érdekében lazábbra vette az ülés-kormány-trepnik háromszög ergonómiáját, és vitorlarúd kormányt telepített előre.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/05 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.