Újra próbálja a Honda a Crossrunnert

A 2011-ben bemutatott, az idén már nem is gyártott Honda VFR800X Crossrunner-nek ismét nekifut a japán gyártó.

A legendás és a sokáig csiszolt VFR800 sport-túra motor alapjaira épí­tett crossover a Motorrevü szerkesztőség egybehangzó véleménye szerint egy nagyon jó motor volt, ám mégsem lett sikeres. Talán a magas vételára, talán más miatt, de nem viszonylag rövid időn belül lekerült a Honda kí­nálatából.

 

 

 

Azóta viszont alaposan újragondolták a VFR800-at is, í­gy megnyí­lt a lehetőség egy friss Crossrunner előtt. A jövőre érkező újdonság többnek í­gérkezik egy óvatos ráncfelvarrásnál. Immár az új VFR alapjaira épí­tkező modell csúcsteljesí­tménye 104 lóerő lesz, de a közepes fordulaton leadott nyomatéka sokat javul, tehát az alapból nagyon lineáris, kezes viselkedésű motor még finomabban vezethető lesz. A sportosabb, karcsúbb dizájn mellett hosszabb rugóutakat (+2,5 cm) terveztek hozzá, illetve megkapja a 2014-es VFR elektronikai csomagját, amit HSTC névre keresztelt nyomatékszabályozó mellet blokkolásgátló, teljesen LED-es világí­táscsomag, markolatfűtés alkot.

 

 

 

Ezeken felül újak lesznek a kerekek, a fékrendszer és a váz: könnyebb segédvázat és új lengővillát terveztek hozzá, de marad a 17-es kerékméret, miközben a VFR800X továbbra is alkalmas marad könnyebb terep, földutak és murvás szakaszok lekűzdésére. A hí­rek szerint első körben csak Európában lesz kapható, az áráról még nem esett szó.