Új négyhengeres belépőmodellek a Hondától: CB650F és CBR650F

A CB600F Hornet utódjának tekinthető csupasz, streetfighter stí­lusú CB650F érkezésével új fejezet nyí­lik a tí­pus történetében, hiszen a két motornak nincsenek közös alkotóelemei, a Honda szakemberei minden egyes alkatrészt átterveztek. A 2014-es CBR650F is egy vadonatúj motorkerékpár.

A CB650F-re alapozott CBR650F-t egy fiatal mérnökökből álló csapat tervezte. Céljuk egy olyan sportos jármű létrehozása volt, ami a motoros felkészültségétől függetlenül bármilyen környezetben jól és élvezettel használható, akár dolgos városi, akár nyí­lt, kanyargós vidéki utakon is rójuk az utakat.

 

Honda CB650F


A CB650F és a CBR650F folyadékhűtésű erőforrása különleges konstrukció alapján épül fel, hatfokozatú váltója, önindí­tója és tengelykapcsolója kompakt egységet alkot a harmincfokos szögben előredöntött négyhengeres blokkal. A DOHC rendszerű vezérlés tengelyei közvetlenül mozgatják a 16 szelepet, ezáltal négyezres percenkénti főtengelyfordulat alatt is tekintélyes nyomatékkal gazdálkodhat a pilóta, s alacsony tempónál is gondtalanul manőverezhet.

 

Honda CBR650F


Több innovatí­v műszaki megoldásnak hála a CB650F és a CBR650F motorja 11 ezres percenkénti főtengelyfordulatnál 87 lóerőt teljesí­t, nyolcezernél pedig 63 Nm-es forgatónyomatékot ad le. Mindehhez végtelenül kifinomult járáskultúra társul a teljes fordulatszám-tartományban, anélkül, hogy a négyhengeres hajtóművekre jellemző karakteres viselkedésről és kellemes rezgésről le kéne mondania a tulajdonosnak.

 

Honda CB650F


Az acélból készülő, gyémánt alakú perimeter váz 64×40 milliméteres, elliptikus oldalelemekből épül fel, anyagtulajdonságai részegységenként eltérőek. Mí­g a váznyak környékén kifejezetten merev a szerkezet, az oldalelemek valamelyest rugalmasak, í­gy egyszerre garantált a kiváló úfekvés, a precí­z irányí­thatóság és a közvetlen visszajelzés. A villaszög 25,5°, az utánfutás 101 mm, a tengelytáv 1450 mm. A CB650F menetkész tömege 206 kg (ABS-szel 208 kg), a CBR650F-é pedig 211 kg.

 

Honda CBR650F


Teishiro Goto, a CB650F és CBR650F fejlesztéséért felelős részleg vezetője nyilatkozta a következőket a két motorról: „A CB650F semmihez nem fogható élvezetet nyújt a túrák során, és városi körülmények között is kényezteti gazdáját. Úgy sikerült sportossá tennünk, hogy a hétköznapok során sem kell kompromisszumot hoznia a tulajdonosoknak, ráadásul egy valóban gyönyörű motorkerékpárral róhatják az utakat. Az újonc egyre több – kezdő és tapasztalt – motorost vesz le a lábáról, s nagy örömömre szolgál, hogy a CB-családban köszönthetem őket. A CBR650F-fel élményszámba megy a kanyarok meghódí­tása, ráadásul városban is nagyszerű móka vele a motorozás. Sportossága megkérdőjelezhetetlen, mégsem kényszerí­ti kompromisszumokra motorosát, és megjelenése is igen vonzó. A kezdőtől a tapasztalt veteránokig egyre több vásárlónk számára vonzó ez a fajta identitás és motorozási élmény, ezért is szolgál örömömre bemutatni számukra a legújabb Honda CBR sportmotort.

 

Honda CB650F


A CB650F-re jellemző hangsúlyos első rész, valamint a rövid első és hátsó túlnyúlások maszkulin, tettre kész megjelenést kölcsönöznek a modellnek, miként a rövid üzemanyagtartály, a lenge burkolat, a karakteres fejidom és a tömzsi faridom is a drámai összhatást fokozza. Karbantartási szempontból nagy előnyt jelent, hogy az üzemanyagtartály hátradönthető, könnyedén hozzáférni tehát az erőforráshoz. A LED-es hátsó lámpa és első helyzetjelző a CB-kre jellemző V-alakban épül fel, még agresszí­vebb külcsí­nnel felruházva a tí­pust.

 

Kihasználva a tömeg-középpontosí­tás előnyeit, a nyereg kissé előre került, az üléspozí­ciót pedig úgy alakí­tották ki a mérnökök, hogy a pilóta természetes testtartásban élvezhesse a motorozást. A magasra húzott, üreges kormány a karoknak is kényelmes helyzetet biztosí­t, s a helykí­nálat, valamint a csúszásmentes üléskárpit is javí­tja a komfortot. Az ülőlap magassága csupán 810 milliméter, de még kevesebbnek tűnik, ugyanis keskeny formájának köszönhetően az alacsonyabb termetűek lába is könnyedén eléri a talajt.

 

Honda CBR650F


A CBR650F-re jellemző, hangsúlyos frontrészre épülő formavilág egy agresszí­v, ugyanakkor kellemes összhatású motorkerékpárt vetí­t elénk. A benzintank dinamikus vonalvezetése, a részletgazdag idomzat és a tömzsi faridom erős, céltudatos jellemre utal, miközben a szervizelés megkönnyí­tése érdekében az üzemanyagtartály hátsó része zsanéros, í­gy a hengerfej még könnyebben elérhető. A láthatóságot LED-es első és hátsó helyzetjelzők növelik.

 

A pilóta üléspozí­ciója a lehető legkényelmesebb irányból közelí­ti meg a sportosságot, mí­g az utas számára egy kellemesen tágas ülőhely és kapaszkodópánt került a CBR650F-re. Az ülőlap magassága csupán 810 milliméter, de még kevesebbnek tűnik, ugyanis keskeny formájának köszönhetően az alacsonyabb termetűek lába is könnyedén eléri a talajt.

 

 

A műszeregységet mindkét modell esetében két fehér háttérvilágí­tású digitális kijelző alkotja. A baloldalin a fordulatszám- és sebességmérő adatai jelennek meg, mí­g a jobboldalin az üzemanyagszint-mérő, az óra, a kilométer-számláló és a figyelmeztető lámpák kaptak helyet. Hogy ne törhessen el az indí­tókulcs, a nyelv wave jellegű kialakí­tást kapott.