Új mércét állí­t a BMW R 1200 RT

Az R 1200 RT legújabb változatával a BMW új hajtásrendszer és még karakteresebb stí­lus révén igazolja kvalitásait a túrázás és a dinamikus motorozás egyesí­tése terén.

Az új erőforrás a BMW R 1200 GS boxermotorjára épül, teljesí­tménye 7750-es percenkénti fordulatszámnál 92 kW (125 LE), 125 newtonméteres forgatónyomatéki maximumát 6500-as percenkénti fordulatnál éri el.

 

 

Az R 1200 RT főtengelye illetve generátora egyaránt megnövelt kiegyenlí­tő-tömeggel készül, ami a még kulturáltabb járásban és komfortban mutatkozik meg. A fokozott kényelmi igények jegyében alkalmazták a tervezők a fordulatszámot mérséklő hosszabb végáttételt is.

 

 

Az egyéni igények optimális kiszolgálása érdekében az új R 1200 RT alapkivitelében két üzemmódot kí­nál, s szériafelszereltségében az automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is szerepel. A „Rain” és „Road”menetprogramok segí­tségével az R 1200 RT teljesí­tmény- és forgatónyomatéki karakterisztikája szinte mindenkor a pillanatnyi úviszonyokhoz igazí­tható. Az extraként kí­nált „Pro” menetprogram a „Dynamic” üzemmóddal és emelkedő-asszisztens funkcióval (Hill Start Control) bőví­ti a felszereltséget. „Dynamic” móduszban az R 1200 RT sportos oldala fedezhető fel, a Hill Start Control pedig emelkedőn segí­ti a motorkerékpár megtartását, illetve az elindulást.

 

 

Világújdonság a sorozatgyártású motorkerékpárok körében a gyári extrafelszerelésként kí­nált BMW „Pro” váltó-asszisztens. E technika a mindennapos használat terhelési és fordulatszám-tartományain a tengelykapcsoló működtetése és a fojtószelepek állí­tása nélkül teszi lehetővé a fokozatváltást, még kényelmesebb és dinamikusabb közlekedést kí­nálva.

 

 

Az új R 1200 RT pontosabb iránytartásáról új fejlesztésű főváz gondoskodik. Az extrafelszerelésként rendelhető félaktí­v BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) futóművével az új R 1200 RT a biztonság, a dinamikus menetteljesí­tmények és a kényelem egészen új dimenzióit tárja fel. E rendszer a pillanatnyi menethelyzet, illetve manőver szerint illeszti a csillapí­tás mértékét az adott körülményekhez.

 

 

A vezető és az utas üléskényelme, ergonómiája szintén fejlődött. A kormány-ülésfelület-lábtartó ergonómiai háromszöge a talaj kényelmesebb elérhetősége érdekében 20 milliméterrel lejjebb került, ami elsősorban az alacsonyabb termetű vezetők és utasok számára előnyös a lassú manőverek, valamint a fel- és leszállás során. A mindig is a BMW RT jellemző erényei között szereplő hosszú távú kényelem, illetve kiváló szél- és esővédelem a továbbfejlesztett első szélvédővel még hatékonyabbá vált. A fényszórók kialakí­tása a BMW Motorrad K 1600 modelljeinek koncepcióján alapul, kimondottan dinamikus megjelenéssel ruházva fel az új R 1200 RT-t. A biztonság terén kí­nál jelentős pluszt a gyári extrafelszerelésként rendelhető nappali menetfény.

 

 

A műszeregység szintén teljes egészében új fejlesztés. A még szélesebb körű információszolgáltatás érdekében az új R 1200 RT nagyméretű, 5,7 colos szí­nes TFT-kijelzővel készül, amelyen például a szériafelszereltséghez tartozó BMW Motorrad „Pro” fedélzeti számí­tógép adatai is megjelení­thetők. A képernyőt egy-egy analóg sebesség- és fordulatszámmérő egészí­ti ki. A hosszú túrák magas szí­nvonalú kényelmét szolgálja a gyári extrafelszerelésként kí­nált audio-rendszer, amelynek innovatí­v kezelésére a Multi-Controller áll rendelkezésre.

 

 

Dinamika, igényesség és kényelem – három új szí­nösszeállí­tás hangsúlyozza ki még jobban az új BMW R 1200 RT ezen erényeit. A kvarckék (Quartz blue metallic) és a matt szürke (Callisto grey metallic matt) a sötét pala metál kontrasztárnyalattal együtt jelenik meg, mí­g az ébenfa metál (Ebony metallic) fényezéssel a matt Monolit metál alkot í­zléses együttest.

Az új BMW R 1200 RT regisztrációs adóval növelt, bruttó ára 5 428 000 Ft.