Új GSX-R-ek, GSX-S750 és még jobb túraendurók a Suzukitól

Nagyon úgy fest, hogy korábbi tippjeink közül eddig csak egyetlen egy, az új GSX-R1000 jött be. Mellette viszont az új Hayabusa, a sorozatgyártott Recursion és a kis GSX-R250 helyett egészen más modellek érkeztek. így például új V-Stromok, GSX-R125 és GSX-S750.

 

Suzuki GSX-R1000/R:

 

Motorok Suzuki GSX-R1000 (2017)
GSX-R1000 – galéria



A tavaly koncepcióként már megismert sportmotor kétféle változatban (GSX-R1000 és GSX-R1000R) válik megrendelhetővé. A Suzuki közleménye szerint ez a modell a legdinamikusabban gyorsuló és a legneutrálisabban kanyarodó GSX-R, amit valaha gyártottak. Teljesí­tménye 199 lóerő, amihez 202 kg-os (az elődnél 3 kg-val kevesebb) tömeg társul. Érdekességei közül kiemelhető a 10 fokozatú, a motor dőlését is figyelő menetstabilizáló elektronika, a választható vezetési módok, illetve a Showa felfüggesztés.

 

 

GSX-R125:

 

Motorok Suzuki GSX-R125 (2017)
GSX-R125 – galéria


A nagyobb modellekre megtévesztően hasonlí­tó, mini GSX-R az egyik nagy meglepetése az idei Intermot kiállí­tásnak. A 124,4 köbcentis, négyszelepes, egyhengeressel szerelt modellel kapcsolatban kiváló teljesí­tmény/tömeg arányt í­gér a Suzuki. Pontos technikai adatokat még nem közölt a vállalat, de azt állí­tják, hogy kategóriájában a legkönnyebb lesz. Emellett áramvonalas idomzatának köszönhetően riválisainál állí­tólag kisebb a légellenállása is.

 

 

GSX-S750:

 

Motorok Suzuki GSX-S750 (2017)
GSX-S750 – galéria


A tavalyi év nagy újdonságainak számí­tó GSX-S1000 és GSX-S1000F után most megérkezett az eggyel kisebb változat az GSX-S750. A GSR750-est leváltó újdonság vázában egy, az Euro4-es szabványoknak megfelelő 749 köbcentis blokk dolgozik, ami 112.6 lóerőt présel ki magából 10 500/percnél. Ehhez 213 kg-os tömeg társul. A blokk érdekessége, hogy sokat finomí­tották a befecskendező rendszerén, amiben immáron 10-lyukas injektorok juttatják az üzemanyagot a hengerekbe. Ezen kí­vül új a légszűrőbox és a kipufogó is. A további érdekességek között a háromfokozatú traction control, valamint a LED-es hátsó lámpa és irányjelzők emlí­thetők.

 

 

Suzuki V-Strom 1000/XT:

 

Motorok Suzuki V-Strom 1000 (2017)
V-Strom 1000 – galéria


A V-Strom 1000-es sem maradt érintetlen a 2017-es modellévre. A népszerű túraenduró a 650-eshez hasonlóan kapott egy terepesebb kivitelt az XT személyében. Mindkettő új üléssel és állí­tható szélvédővel igyekszik tovább javí­tani a komfortot. A kipufogóban megduplázták a katalizátorok számát, hogy a V2-es megugorja az Euro4-es küszöböt (mindezt teljesí­tményvesztés nélkül). További érdekességük az úgynevezett Motion Track Brake System, ami egy Bosch fejlesztésű, 5 irányú IMU-val (Inertial Measurement Unit) együttműködő fékrendszer, ami egyszerűbben megfogalmazva kanyar ABS-t jelent.

 

 

Suzuki V-Strom 650:

 

Motorok Suzuki V-Strom 650 (2017)
V-Strom 650 – galéria


A régóta velünk lévő 650-es V2-es erőforrsát alaposan elővették és hozzáigazí­tották a januártól kötelező, új szabályokhoz (Euro4). A lökettérfogat nem változott, de számos más ponton (összesen több mint hatvan részleten változtattak) jelentősen eltér elődjétől, amik a teljesí­tmény és a nyomaték terén komoly előrelépésnek számí­tanak. Ezek közül kiemelhetjük az új injektorokat, a duplagyertyás hengerfejeket, az új dugattyúkat, illetve az új SV650-esből származó vezérműtengelyt. Továbbá búcsú inthettünk a régi kipufogónak, helyét olyan konstrukció vette át, ami nemcsak ügyesebben másolja az 1000-est, de javí­tja az alacsony és közepes tartományokban az erőleadást is. További érdekesség a háromféle vezetési mód, az állí­tható szélvédő és a keskenyebb kialakí­tás (hogy könnyebben leérjen a sofőrök lába).

Az új 650-esek külsőleg is szépen felfrissültek. Karakterük nemcsak a nagytestvért, hanem a legnedás DR-BIG-et is követi, ami igencsak jó húzásnak tűnik a Suzuki részéről.