A cirkálók szerelmeseinek három meglepetést mutatott be a Honda: a CTX1300, a CTX700 és a CTX700N a cruiser kategóriát erősíti, és a két utóbbi variáns A2-es jogosítvánnyal is vezethető. A szegmensben egyedülálló módon a hétszázas modellekhez alapáron jár a duplakuplungos automatikus váltó.
A CTX betűszó a következő tulajdonságokra utal: C, mint Comfort – Kényelem terén verhetetlen a CTX, hiszen egyszerűen kezelhető, könnyedén kanyarodik, stabil, halk, alacsony üléséből pedig a kisebb termetűek lába is könnyedén eléri a talajt. T, mint Technology – A CTX előremutató műszaki megoldások teljes sorát vonultatja fel, a nyomatékos, alacsony belső súrlódású, rendkívül alacsony fogyasztású erőforrástól, a duplakuplungos automatikus váltón és a blokkolásgátlón át, egészen az alacsony súlypontig. X, mint eXperience, azaz élmény – A kifinomult konstrukciónak köszönhetően a CTX minden szempontból kiválóan teljesít, egyszersmind nyugodt, cruiseres stílusban terelgethető. Ez a három összetevő kiegyensúlyozott, élvezetesen vezethető motorkerékpárrá teszi a CTX-eket, amivel a rövid, városi etapok éppoly izgalmasak, mint a hosszú, egész napos vidéki kalandok.
CTX700 és CTX700N
A népszerű NC700 alapjaira épülő CTX700 és CTX700N modellek nem csak megkönnyítik a hétköznapokat, hanem színt is visznek életünkbe.
A modern, stílusos idomokba burkolt CTX700 és az idomok nélküli CTX700N a cruiserek és az utcai motorkerékpárok legjobb tulajdonságait ötvözik, hiszen kényelmesen hátradőlve, szinte nyújtott lábakkal vezethetők, mégis könnyűek és agilisak, s tekintélyes szabad hasmagasságuk ellenére ülésük is közel van a talajhoz.
![]() |
Honda CTX700 |
Ehhez társul a karakteres, nyomatékban gazdag, soros, kéthengeres erőforrás, melyhez alapáron jár a Honda második generációs, hatfokozatú, duplakuplungos automatikus váltója (DCT). A minőségi összetevők „mindenesként” használható motorkerékpárrá állnak össze, és hogy minél többen élhessék át ezt a kalandot, mindkét modell A2-es vezetői engedéllyel is használható, s olyan könnyen irányítható, hogy kezdő motorosok is kockázat nélkül megvásárolhatják.
A 670 köbcentis, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, SOHC vezérlésű, soros, kéthengeres erőforrás tervezésekor arra törekedtek a mérnökök, hogy az alsó és középső fordulatszám-tartományban kiemelkedő forgatónyomatékkal gazdálkodhasson a pilóta, ugyanakkor az üzemanyag-fogyasztás is a legalacsonyabb szinten maradjon.
![]() |
Honda CTX700N |
Ez egy rendkívül kompakt, mindössze 67,3 kilogramm tömegű hajtómű, melynek hengerei 61,3 fokban előre dőlnek, így a súlypont még alacsonyabbra kerülhetett. A 73 milliméteres furat, a 80 millis löket, valamint a 10,7:1 arányú sűrítési viszony remek teljesítménnyel ruházza fel a CTX700-at, 6250-es percenkénti főtengelyfordulatnál 47,6 lóerő (35 kW) áll a vezető rendelkezésre, a 60 Nm-es maximális forgatónyomaték pedig 4750-es fordulaton jelentkezik. Az erőteljes alsó-, illetve középtartomány a cruiseres hangulathoz passzol.
![]() |
Honda CTX700 |
A Honda fejlesztőcsapata számos forrásból merített inspirációt az új modellcsaládhoz, többek között a GL1800 Gold Wing dinamikus formajegyei is visszaköszönnek rajtuk, beleértve a masszív első traktust is, ami nem csak a tömeg-középpontosítást szolgálja, hanem maszkulin, erőt sugárzó megjelenéssel ruházza fel a modellt.
A CTX700-on kettős szerepe van a méretes fejidomnak, ugyanis a kiváló időjárás-védelem mellett a vonzó megjelenéshez is nagyban hozzájárul. Kecses vonala elegánsan fut bele a tank borításába, s végigszalad a motor teljes oldalán, egészen az elvékonyodó faridomig. Emellett a fejidom körülöleli a műszeregységet is, méghozzá apró levegőző nyílásokkal kiegészítve, hogy még kedvezőbb legyen a légáramlás. További fontos momentum, hogy a – Honda Gold Wing F6B-t idéző – szélterelő hatékonyan vezeti el a pilótára irányuló légáramlatokat, így a vezetőnek nem kell az elemekkel küzdenie motorozás közben.
![]() |
Honda CTX700N |
Fekete hűtőrácsaival, oldalelemeivel és motorburkolatával a CTX700N masszív, modern jármű benyomását kelti, középpontban az innovatív technikai tartalommal. A V-alakú, szabad térformájú fényszórót szolidan öleli körbe az elegáns fejidom, egyútal helyet adva a modern műszeregységnek is.
CTX1300
A klasszikus cruiserek sokak szívét megdobogtatják, mégis csak kevesen választanak ebből a kategóriából, mert ezek a hangulatos gépek nem elég praktikusak ahhoz, hogy a hétköznapokban is használni lehessen őket. Ezt a szembenállást kívánták feloldani a Honda mérnökei, mikor megalkották a túramotorok és cruiserek legnemesebb jellemvonásait magán hordozó CTX1300-at. Ez a motorkerékpár a hagyományos, V-motorral hajtott baggerek világát teszi teljessé, egyszerű kezelhetőséget, kiemelkedő motorerőt, magas felszereltséget és funkcionális megoldásokat kínálva a vásárlók számára.
![]() |
Honda CTX1300 |
A CTX1300 szíve egy hosszában beszerelt, 1261 köbcentis, nyolcszelepes V4-es folyadékhűtéses erőforrás, amit úgy hangoltak, hogy rendkívüli erőtartalékokat biztosítson a pilótának az alsó és középső fordulatszám-tartományban, egyútal jellegzetes hanggal tegye még élvezetesebbé az utazást. Karakterisztikájából fakadóan erőteljes gyorsításokra képes alacsony sebességről, a hosszú áttételezésű ötfokozatú váltó és a kardánhajtás pedig autópályán is kiegyensúlyozottá teszi.
A vadonatúj, acélból készülő duplabölcsős vázhoz elöl 43 milliméteres belsőcső-átmérőjű, fordított teleszkópok kapcsolódnak, míg a hátsó kerék felfüggesztését alumínium lengőkarra és kétoldali rugóstagra bízták a mérnökök. Ezek az összetevők semleges viselkedést és stabil úfekvést garantálnak, míg a biztonságról a Honda saját fejlesztésű, blokkolásgátlóval kiegészített kombinált fékrendszere és fejlett kipörgésgátlója (TCS) gondoskodik.
A „vízszintes dinamizmus” névre keresztelt stílust a GL1800 Gold Wing honosította meg a Honda palettáján, s ezt az irányvonalat követi a CTX1300 is. Maszkulin, erőteljes megjelenésében nagy szerepe van a hangsúlyos első traktusnak, ami egyútal a tömeg-középpontosításhoz is hozzájárul.
A CTX1300 modern, harmonikus formavilága mágnesként vonzza a tekintetet, és az ergonómiát sem érheti panasz, hiszen az ülésmagasság alacsony, a testtartás egészséges, az időjárás-védelem kiváló, az alapfelszereltségként kínált oldaldobozokba pedig rengeteg poggyász fér. Ráadásként a két hangszórós audiorendszer Bluetooth adatátvitelre is alkalmas.
A CTX1300 jellegzetes megjelenésében az alacsony szélterelő is közrejátszik, miként a méretes oldaldobozok is szerves részét képezik a formai egységnek. A hátra húzott kormánynak és az előre helyezett lábtartóknak köszönhetően az üléspozíció szinte minden testalkat számára kényelmes, s ötfokozatú, alapáron kínált markolatfűtés is növeli a komfortérzetet.
Az Eredeti Honda Kiegészítők között számos felszerelést találni, melyekkel tovább fokozható a CTX1300 nyújtotta vezetési élmény, funkcionalitás és megjelenés. Ilyen például a túraplexi, ködlámpa, top box (túradoboz), hátsó csomagtartó, konzol a hátsó csomagtartóhoz, párnázott háttámla, krómozott motorburkolat, szelepfedél, bukócső, rendszámkeret, főfékhenger-fedő, fék-, illetve kuplung állító gomb és kormányvégek.