Új cruiser modellcsalád a Hondától: CTX1300, CTX700 és CTX700N

A cirkálók szerelmeseinek három meglepetést mutatott be a Honda: a CTX1300, a CTX700 és a CTX700N a cruiser kategóriát erősí­ti, és a két utóbbi variáns A2-es jogosí­tvánnyal is vezethető. A szegmensben egyedülálló módon a hétszázas modellekhez alapáron jár a duplakuplungos automatikus váltó.

A CTX betűszó a következő tulajdonságokra utal: C, mint Comfort – Kényelem terén verhetetlen a CTX, hiszen egyszerűen kezelhető, könnyedén kanyarodik, stabil, halk, alacsony üléséből pedig a kisebb termetűek lába is könnyedén eléri a talajt. T, mint Technology – A CTX előremutató műszaki megoldások teljes sorát vonultatja fel, a nyomatékos, alacsony belső súrlódású, rendkí­vül alacsony fogyasztású erőforrástól, a duplakuplungos automatikus váltón és a blokkolásgátlón át, egészen az alacsony súlypontig. X, mint eXperience, azaz élmény – A kifinomult konstrukciónak köszönhetően a CTX minden szempontból kiválóan teljesí­t, egyszersmind nyugodt, cruiseres stí­lusban terelgethető. Ez a három összetevő kiegyensúlyozott, élvezetesen vezethető motorkerékpárrá teszi a CTX-eket, amivel a rövid, városi etapok éppoly izgalmasak, mint a hosszú, egész napos vidéki kalandok.

CTX700 és CTX700N

A népszerű NC700 alapjaira épülő CTX700 és CTX700N modellek nem csak megkönnyí­tik a hétköznapokat, hanem szí­nt is visznek életünkbe.

A modern, stí­lusos idomokba burkolt CTX700 és az idomok nélküli CTX700N a cruiserek és az utcai motorkerékpárok legjobb tulajdonságait ötvözik, hiszen kényelmesen hátradőlve, szinte nyújtott lábakkal vezethetők, mégis könnyűek és agilisak, s tekintélyes szabad hasmagasságuk ellenére ülésük is közel van a talajhoz.

 

Honda CTX700


Ehhez társul a karakteres, nyomatékban gazdag, soros, kéthengeres erőforrás, melyhez alapáron jár a Honda második generációs, hatfokozatú, duplakuplungos automatikus váltója (DCT). A minőségi összetevők „mindenesként” használható motorkerékpárrá állnak össze, és hogy minél többen élhessék át ezt a kalandot, mindkét modell A2-es vezetői engedéllyel is használható, s olyan könnyen irányí­tható, hogy kezdő motorosok is kockázat nélkül megvásárolhatják.

A 670 köbcentis, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, SOHC vezérlésű, soros, kéthengeres erőforrás tervezésekor arra törekedtek a mérnökök, hogy az alsó és középső fordulatszám-tartományban kiemelkedő forgatónyomatékkal gazdálkodhasson a pilóta, ugyanakkor az üzemanyag-fogyasztás is a legalacsonyabb szinten maradjon.

 

Honda CTX700N


Ez egy rendkí­vül kompakt, mindössze 67,3 kilogramm tömegű hajtómű, melynek hengerei 61,3 fokban előre dőlnek, í­gy a súlypont még alacsonyabbra kerülhetett. A 73 milliméteres furat, a 80 millis löket, valamint a 10,7:1 arányú sűrí­tési viszony remek teljesí­tménnyel ruházza fel a CTX700-at, 6250-es percenkénti főtengelyfordulatnál 47,6 lóerő (35 kW) áll a vezető rendelkezésre, a 60 Nm-es maximális forgatónyomaték pedig 4750-es fordulaton jelentkezik. Az erőteljes alsó-, illetve középtartomány a cruiseres hangulathoz passzol.

 

Honda CTX700


A Honda fejlesztőcsapata számos forrásból merí­tett inspirációt az új modellcsaládhoz, többek között a GL1800 Gold Wing dinamikus formajegyei is visszaköszönnek rajtuk, beleértve a masszí­v első traktust is, ami nem csak a tömeg-középpontosí­tást szolgálja, hanem maszkulin, erőt sugárzó megjelenéssel ruházza fel a modellt.

A CTX700-on kettős szerepe van a méretes fejidomnak, ugyanis a kiváló időjárás-védelem mellett a vonzó megjelenéshez is nagyban hozzájárul. Kecses vonala elegánsan fut bele a tank borí­tásába, s végigszalad a motor teljes oldalán, egészen az elvékonyodó faridomig. Emellett a fejidom körülöleli a műszeregységet is, méghozzá apró levegőző nyí­lásokkal kiegészí­tve, hogy még kedvezőbb legyen a légáramlás. További fontos momentum, hogy a – Honda Gold Wing F6B-t idéző – szélterelő hatékonyan vezeti el a pilótára irányuló légáramlatokat, í­gy a vezetőnek nem kell az elemekkel küzdenie motorozás közben.

 

Honda CTX700N


Fekete hűtőrácsaival, oldalelemeivel és motorburkolatával a CTX700N masszí­v, modern jármű benyomását kelti, középpontban az innovatí­v technikai tartalommal. A V-alakú, szabad térformájú fényszórót szolidan öleli körbe az elegáns fejidom, egyútal helyet adva a modern műszeregységnek is.

CTX1300

A klasszikus cruiserek sokak szí­vét megdobogtatják, mégis csak kevesen választanak ebből a kategóriából, mert ezek a hangulatos gépek nem elég praktikusak ahhoz, hogy a hétköznapokban is használni lehessen őket. Ezt a szembenállást kí­vánták feloldani a Honda mérnökei, mikor megalkották a túramotorok és cruiserek legnemesebb jellemvonásait magán hordozó CTX1300-at. Ez a motorkerékpár a hagyományos, V-motorral hajtott baggerek világát teszi teljessé, egyszerű kezelhetőséget, kiemelkedő motorerőt, magas felszereltséget és funkcionális megoldásokat kí­nálva a vásárlók számára.

 

Honda CTX1300


A CTX1300 szí­ve egy hosszában beszerelt, 1261 köbcentis, nyolcszelepes V4-es folyadékhűtéses erőforrás, amit úgy hangoltak, hogy rendkí­vüli erőtartalékokat biztosí­tson a pilótának az alsó és középső fordulatszám-tartományban, egyútal jellegzetes hanggal tegye még élvezetesebbé az utazást. Karakterisztikájából fakadóan erőteljes gyorsí­tásokra képes alacsony sebességről, a hosszú áttételezésű ötfokozatú váltó és a kardánhajtás pedig autópályán is kiegyensúlyozottá teszi.

 

 

A vadonatúj, acélból készülő duplabölcsős vázhoz elöl 43 milliméteres belsőcső-átmérőjű, fordí­tott teleszkópok kapcsolódnak, mí­g a hátsó kerék felfüggesztését alumí­nium lengőkarra és kétoldali rugóstagra bí­zták a mérnökök. Ezek az összetevők semleges viselkedést és stabil úfekvést garantálnak, mí­g a biztonságról a Honda saját fejlesztésű, blokkolásgátlóval kiegészí­tett kombinált fékrendszere és fejlett kipörgésgátlója (TCS) gondoskodik.

A „ví­zszintes dinamizmus” névre keresztelt stí­lust a GL1800 Gold Wing honosí­totta meg a Honda palettáján, s ezt az irányvonalat követi a CTX1300 is. Maszkulin, erőteljes megjelenésében nagy szerepe van a hangsúlyos első traktusnak, ami egyútal a tömeg-középpontosí­táshoz is hozzájárul.

 

 

A CTX1300 modern, harmonikus formavilága mágnesként vonzza a tekintetet, és az ergonómiát sem érheti panasz, hiszen az ülésmagasság alacsony, a testtartás egészséges, az időjárás-védelem kiváló, az alapfelszereltségként kí­nált oldaldobozokba pedig rengeteg poggyász fér. Ráadásként a két hangszórós audiorendszer Bluetooth adatátvitelre is alkalmas.

A CTX1300 jellegzetes megjelenésében az alacsony szélterelő is közrejátszik, miként a méretes oldaldobozok is szerves részét képezik a formai egységnek. A hátra húzott kormánynak és az előre helyezett lábtartóknak köszönhetően az üléspozí­ció szinte minden testalkat számára kényelmes, s ötfokozatú, alapáron kí­nált markolatfűtés is növeli a komfortérzetet.

 

 

Az Eredeti Honda Kiegészí­tők között számos felszerelést találni, melyekkel tovább fokozható a CTX1300 nyújtotta vezetési élmény, funkcionalitás és megjelenés. Ilyen például a túraplexi, ködlámpa, top box (túradoboz), hátsó csomagtartó, konzol a hátsó csomagtartóhoz, párnázott háttámla, krómozott motorburkolat, szelepfedél, bukócső, rendszámkeret, főfékhenger-fedő, fék-, illetve kuplung állí­tó gomb és kormányvégek.