Aprilia SR 50 DiTech Factory R – Komoly arc

Sok éve jól ismert már az Aprilia SR 50 DiTech. Most olyan új arcot kapott, amivel könnyen összetéveszthető a gyár legkomolyabb motorával.


-Apa! Elugorhatok a boltba a DiTech Factory R-rel?

-Persze…

-Fiam! Már megint az én RSV Mille Factory-mat indí­tottad be!!!

-Ja, bocsi Apa! Mindig összekeverem őket…

A párbeszéd kitalált, de könnyen lehet, hogy megtörténik a közeljövőben. A DiTech ugyanis ujjá született, és az SR 50 valamint az Aprilia literes sportmotorja közt nemhogy rokonság lelhető fel, hanem egyenesen szülő-gyermek viszony. Ez a „családi kötelék” SR 50 R Factory-nak mindenképpen az előnyére válik. A motorról már messziről lerí­ az igényesség; farokidomáról valamint a lámpák melletti kis légterelőkről, mind a Mille jól ismert formái köszönnek vissza. A tervezők az apróságokra is odafigyeltek, pl. az első sárhányó mintázata megegyezik az utasülés bordázatával. Az első villa szára fényes borí­tást kapott, ezáltal, még 3 méter távolságból is fordí­tott villának tűnik. Az SR-ről tükröződik a gondos tervezés és a minőségi anyagok használata.

Bőséges hely van az ülés alatt húzódó sisakrekeszben, melynek teteje párnázott. Az igen kényelmes nyeregben bőséges a hely, szabadon mozoghatunk előre-hátra, nem esik a térd újába a gyújtáskapcsoló, mint az elődön. A hátsó ülést kicsit magasabbra helyezték, í­gy ha eltekerjük a gázt és fenekünket hátratolva pucsí­tunk, az megakad az utas ülés elejében, í­gy tiszta sportmotor érzés nyújtva. A kormány hátrafelé hajlí­tott, csutkakormányszerű, ami nagyon kompakt és kényelmes üléspozí­ciót és vezetési élményt eredményez. Ennek köszönhetően az új DiTech kisebb testű gép benyomását kelti az elődhöz képest. A szintén új, formatervezett tükrökben remekül látni. A motor nyergében rögvest szembetűnik a vadonatúj digitális műszerfal, mely bekapcsolásnál egy animációval indul, majd a motordiagnosztikától a köridőmérőn át, a maximális sebesség tárolásáig mindenre lehetőséget ad. De igazán sötétben mutat jól, ekkor ugyanis pirosas-narancssárgán világí­t. Ha már sötétről van szó: az előző modell gyenge fényerejének nyoma sincs. Amilyen bőkezűen megszórták a tervezők a motort designelemekkel, olyan bőkezűen szórja fényét az útestre a fényszóró is. Akár egy nagymotoré.

Önindí­tózva rögtön életre kel a második generációs DiTech erőforrás, mely automata szivatóval rendelkezik. A motort átdolgozták, kompaktabb lett a légszűrő, valamint módosult a kipufogó formája és megfelel az Euro 3-mas normáknak. Alapjárattól nagyon dinamikusan húz, nyí­lként lehet vele kilőni, robbanékony. Nagyon alacsony fogyasztást értek el a befecskendező újrahangolásával, és í­gy az SR-nek több mint 300 km-es lett a hatótávolsága. A szintén új váz nagyon jó egyenesfutást és kezelhetőséget biztosí­t. A benzin és olajtankot előrébb hozták, ezzel plusz 2% súly jut az első kerékre. Ez szintén a kezelhetőséget javí­tja, a DiTech minden manőverhez készséggel asszisztál. A rugós tagokat is újrahangolták. Feszesek, de nem kényelmetlenek lettek, és úgy kanyarodik az SR, mintha sí­nen húznák. Fékei is jobbak a tavalyi modellnél. Kis kézi erővel működnek az új Grimecák, és nagyon jó adagolhatóságuk, és az első-hátsó fék nyomáspontját is kitűnően szinkronizálták.


A DiTech tehát mind külsőleg, mind belsőleg megújult. íœtős designjával, rendkí­vüli menettulajdonságaival ott áll a robogóknál, mint a küllemét kölcsönző RSV a sportmotoroknál.