Alpenmasters: Finálé

Míg néhány kollégánk számára szinte már a napi rutin része az AlpenMasters, másoknak az egyik legnagyobb dolog az életükben. Most a címvédő BMW R 1250 GS persze ismét nyerni akar, míg az új KTM 890 Duke R legfeljebb kívülállóként latolgathatja esélyeit. Ennek ellenére izgalmas lesz a verseny.

Aki magasra tör, annak korán kell kelnie. Az időjárás változékony, legkésőbb dél körül ismét heves zivatarokra kell számítani fent a hegyekben. Ami azt jelenti, hogy ha valamikor, akkor itt a Großglockneren reggel hatkor még szép a világ. A Salzburger Land tartományban található Fusch és a karintiai Heiligenblut között (lásd a linkeket) húzódik a Großglockner Hochalpenstraße lenyűgöző, 48 kilométer hosszú aszfaltcsíkja. Aki itt jegyet vált (napijegy 27 euró, minden további nap 12,50 euró), az szinte kifogástalan minőségű aszfaltot, ebben az időpontban pedig a legszebb reggeli fényben látható csodálatos panorámát vásárolja meg magának.

Emellé pedig – ami az AlpenMasters számára még fontosabb – szabad utat kap, hiszen ezen a reggeli órán a Motorrad tesztcsapatán kívül mindössze néhány koránkelő jár errefelé. Üres tehát a hágó, amire szükségünk is van, hogy az itt összegyűlt motorkerékpár-elitet alaposan górcső alá vegyük. Hiszen a koronavírus ellenére idén is szeretnénk megkoronázni a hegyek királyát. A megmérettetésen az öt géposztály kihívói mellett a címvédő is versenybe száll. A tavalyi győztes, a BMW R 1250 GS megáll a Ferleiten Hof-i fizetőhelynél, a többszörös AlpenMasters-győztes mellkasa duzzad a magabiztosságtól. De letűnt napok hírnevéért itt semmit sem adnak, még a GS-nek sem. Minden nulláról indul – így van ez az AlpenMasters fináléjának szabályai szerint.

A selejtező, amelyben az egyes géposztályokból az 1000 pontos értékelés alapján legjobb modellek a szerkesztők kedvencei ellen indultak, és a különleges alpesi kihívásoknak megfelelően kaptak pontokat (Motorrevü 2021/1), már történelem. Most, a fináléban négy európai motoros magazin hat tesztelője dönt az egyes szakaszok végén arról, ki kényszerül búcsúzni a versenytől. Teljesen szubjektíven, teljesen egyénileg – úgy, mint a való életben.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/02 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.