AJP PR7 – azoknak, akiknek túl puhák a túraendurók

Fűzött felnik, bütykös gumik, 300 mm-es rugóú

Egy évvel ezelőtt, a kölni kiállí­táson még csak prototí­pus formájában, most viszont már sorozatgyártásra kész állapotban mutatta meg magát az AJP legújabb modellje a PR7-es. Meglepetés, hogy a terepmotorjairól ismert, portugál gyártó kompakt kalandorába nem a korábban megismert, 658 köbcentiméteres Minarelli, hanem egy 600-as SWM blokkot épí­tettek.

 

Motorok AJP PR7
Szárazon nagyjából 155 kg – 3 kép a galériában

 

 

A modell gerinceként szolgáló alumí­nium vázhoz elöl teljesen állí­tható villák, hátul pedig központi rugóstag csatlakozik, amiket a Sachs szállí­t. A koncepció változattal összehasonlí­tva ezen a területen is eltérés mutatkozik. Azon ugyanis még Marzocchi futóműelemek teljesí­tettek szolgálatot. A megállí­tás feladatát egy 300 és egy 240 mm-es tárcsára bí­zták, amiket két- és egydugattyús féknyergek szorí­tanak. A megfelelő hatótávolságról pedig 17 literes üzemanyagtartály gondoskodik.

 

A PR7-es várható vételára 10 000 euró körül lesz, ami forintban kifejezve fölülről súrolja a hárommilliós értéket.