A Voxan Wattman világcsúcskísérlete

Nyár elején a Voxan bejelentette, hogy 2021-ben sort kerítenek a korábban már beharangozott, majd elhalasztott sebességi világrekord kísérletre. Ami igazán ínyencséggé teszi a hírt, hogy elektromos motorkerékpárról van szó, amellyel a hatszoros világbajnok Max Biaggi próbálja meg felülírni Ryuji Tsuruta 2019-es 329 km/h-s világrekordját.

A francia Voxan neve idegenül csenghet az Olvasónak, pedig az 1995-ben alapított gyár 1999-ben már be is mutatta első szériamotorját, a 72 fokos V2-es erőforrással szerelt, limitált darabszámban készült Roadstert. Nem lett világrengető siker, összesen 50 darab talált gazdára. 2000-ben a nem kevésbé megosztó külsejű Café Racer, majd a Scrambler követte a sort.

A vállalat 2009-re a felszámolásig jutott, végül a monacói Venturi Automobiles mentette meg a céget. 2010-ben a Venturi bejelentette a Voxan új üzleti tervét, amellyel az elektromos motorok fejlesztésének útjára lépett. Az új korszak első terméke a Sasha Lakič által tervezett Wattman lett. Lakič korábban már dolgozott a Venturinak, nevéhez fűződik a kétüléses Venturi Fetish sportkocsi és a Venturi Eclectic napelemes mini autó is. A kor legerősebb elektromos motorját, a Wattmant 2013-ban mutatták be. A 203 lóerős erőforrás bődületes 200 Nm-es nyomatékot produkált, 3,4 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/órás sebességre.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/10 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.