Öt motor, amit hiába vártunk

Mint minden évben, most is rengeteg pletyka röppent fel azzal kapcsolatban, hogy az idei EICMA szalonon milyen modellek mutatkoznak be. Ezeknek a várakozásoknak a legtöbbje beigazolódott, de azért olyan is akadt szép számmal, ami végül kacsának bizonyult.

 

így például hiába vártuk az amerikai, bagger életérzést Európába csempésző BMW K 1600 Baggert. Ugyan már az első kémfelvétel megjelenésekor sejtettük, hogy még, ha el is készül, akkor sem lesz az öreg kontinensen kapható, de azért titkon reménykedtünk benne, hogy hátha mégis.

 

BMW K 1600 Bagger

 

Ugyancsak az amerikai stí­lussal kapcsolatban kell felsoroljuk a Triumph-ot is. A brit márka ugyan teljes egészében megújí­totta a Bonneville-eket – melyek most már folyadékhűtéses blokkal készülnek – de az öt változat között mégis hiába kerestük a korábban kémfotókon látott Bobbert.

 

Motorok Triumph Bobber kémfotók - Bernhard M. Höhne

Triumph Bonneville Bobber

 

Ugyancsak várat még magára a Suzuki egyik legérdekesebbnek í­gérkező modellje, a Recursion. A turbófeltöltéses blokkal készülő kétkerekűről már két éve lehet hallani, de a sorozatgyártás időpontjával kapcsolatban még mindig nincs biztos információ.

 

Motorok Suzuki Recursion

Suzuki Recursion

 

Ötös felsorolásunkba két Yamaha is beleesik. Az egyik az MT-09 Tracer mintájára készülő MT-07 Tracer, ami eggyel olcsóbb változatban kí­nálta volna a manapság rendkí­vül divatos, túraendurós stí­lust. A másik pedig a csúcsmodell, az YZF-R1 minimálisan lebutí­tott, belépőszintű kivitele, az YZF-R1S.

 

Motorok Yamaha YZF-R1S

Yamaha YZF-R1S

 

A remény hal meg utoljára – szokták mondani, ezért mi is még bí­zunk benne, hogy előbb utóbb csak megérkeznek ezek a motorok. Ki tudja, talán már a jövő héten zajló, párizsi motorkiállí­táson tiszteltét teszi valamelyik.